וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו רק ההתחלה: 200 עובדי בניין ממולדובה נחתו בישראל

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 17:19

לאחר שעברו את המיונים, כ-200 עובדי בניין ממולדובה נחתו בישראל כתוצאה מההסכם הבילטרלי שמובילה רשות ההגירה והאוכלוסין לשם פתרון למצוקת כח האדם בענף הבנייה. כ-1,000 מולדבים נוספים צפויים להגיע לארץ בחודשים הקרובים

200 עובדי בניין ממולדובה נחתו בישראל. יח"צ,
200 עובדי בניין ממולדובה נחתו בישראל/יח"צ

לאחר שעברו את המיונים שנערכו בארצם, 200 עובדי בניין ראשונים ממולדובה נחתו היום (ד') בנמל התעופה בן גוריון במטרה להתחיל לעבוד בענף הבנייה בישראל. זאת, כמענה למצוקת כח האדם הקשה בענף מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, שהובילה לסגר על כ-90 אלף עובדים פלסטינים, וכן לנטישתם של אלפי עובדים זרים מתחומי הבניין והחקלאות.

במקביל, הפעילות לקידום הסכמים בילטרליים עם מדינות שונות נמשכת, ולאחרונה נחתם הסכם בילטרלי היסטורי עם הודו שעתיד להביא לישראל עשרות אלפי פועלים.

בנושא הזה, נזכיר כי לאחרונה, בשל משבר כח האדם בענף הבניה והחשש כי מדינות שיש לנו הסכמים איתן, כמו סין, ימנעו מעובדיהן להגיע בזמן מלחמה ואף לאחריה - יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, דרש לייבא עובדים זרים לענף הבנייה שלא במסגרת הסכמים בילטרליים.

בנושא הזה ציין ארנון מנטבר, יו"ר CIMI המרכז להגירה בינלאומית, הפועל עבור רשות ההגירה למימוש ההסכמים הבילטרליים כי "נחיתת הפועלים ממולדובה במהלך מהיר שלאחר חתימת ההסכם עם מדינה זו מעיד כי ניתן לפתור את מצוקת העובדים בבניין במסגרת ההסכמים ללא צורך להשתמש בחברות פרטיות, שבמסגרתן עלול הבאת העובדים להפוך לסוג של עבדות מודרנית".

200 עובדי בניין ממולדובה נחתו בישראל. יח"צ,
200 עובדי בניין ממולדובה נחתו בישראל/יח"צ

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר לאחרונה כי מיושמים צעדים נוספים בנושא ובהם הגדלת מכסת העובדים הזרים ב-23,000 עובדים, הארכת אשרות השהייה של עובדים זרים שנמצאים בארץ, האצת כניסתן של טכנולוגיות חדשות בבנייה מתועשת וכן קיצור הליכים בירוקרטיים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully