וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה, מלחמה? דירה בת 100 שנה נמכרה ב-23 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 13:42

שוק הדיור חוזר, ובגדול: לאחר ירידה חדה במספר העסקאות שבוצעו בשוק הנדל"ן שחלה מאז השבת השחורה - בשבועות האחרונים נראה כי שוק הדיור מתחיל להתאושש, ובמיוחד בשוק דירות היוקרה, עם עשרות עסקאות בשבועות האחרונים

בניין בתל אביב. ShutterStock
אילוסטרציה: בניין בתל אביב/ShutterStock

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נראה כי לאחר התאוששות קלה בחודשים שלפני המלחמה - מאז תחילת הלחימה בעזה הקיפאון בשוק הנדל"ן, באופן טבעי יש לומר, חזר. זאת, יש לציין, לנוכח העובדה שבשבועיים-שלושה הראשונים של המלחמה היו משרדי המכירות סגורים. כולם התעסקו בלסייע למי שאפשר וכמה שאפשר לחיזוק העורף הישראלי.

הביקושים ומספר העסקאות אמנם טרם חזרו למספרים של טרום תחילת המלחמה - אך מנתונים שהגיעו היום (ב') לידי וואלה נדל"ן, בהחלט אפשר להכריז כי בשבועות האחרונים החלה להירשם התאוששות הדרגתית בהתעניינות בדירות חדשות.

היכן נמכרה דירה בת 100 שנה ב-23 מיליון שקל?

מבדיקה שערך שמאי המקרקעין שמוליק כהן, מנכ"ל ובעלים משותף בחברת SK שמאות, עולה כי בתקופת המלחמה נרשמו מספר לא מבוטל של עסקאות יוקרה.

מה-7 לאוקטובר דווחו לרשות המיסים למעלה מ-40 עסקאות בכל הארץ במחירים המתחילים מ-5 מיליון שקל, מתוכן 8 עסקאות מעל 10 מיליון שקל.

העסקה היקרה ביותר נחתמה ב-9 לאוקטובר. מדובר בעסקה לרכישת פנטהאוז ברחוב מזא"ה 12 בתל אביב, בבניין לשימור שנבנה בשנת 1930. מדובר בדירת 4 חדרים בשטח של 94 מ"ר ועוד גג בשטח 60 מ"ר, במחיר של כ-23 מיליון שקל.

בניין בן 100 שנה: מזא"ה 12, תל אביב

העסקאות הבאות בסכומים של 17 ו-16 מיליון שקל הן עסקאות לרכישת קוטג'ים דו משפחתיים חדשים מקבלן בהרצליה. שתי העסקאות נחתמו גם הן ב-9 לאוקטובר, מדובר בקוטג'ים בשטח של 309 מ"ר בנוי הכוללים 6 חדרים.

עסקה נוספת בסכום של 14.5 מיליון שקל נחתמה ב-23 לאוקטובר. מדובר בדירת 5 חדרים חדשה ברחוב בצלאל 9 בתל אביב, הדירה משתרעת על שטח של כ-171 מ"ר, מדובר בפרויקט התחדשות עירונית.

גם העסקה החמישית בוצעה בתל אביב. ברחוב עגנון 2 נמכרה דירת 5 חדרים חדשה במחיר של 14 מיליון שקל. העסקה נחתמה ב-14 לנובמבר, מדובר בדירה בשטח של 154 מ"ר בקומה 25 מתוך 39 קומות במגדל.

עוד, עולה מהנתונים, כי מתוך 43 עסקאות מעל 5 מיליון שקל - 17 עסקאות בוצעו בתל אביב, 4 עסקאות בוצעו בהרצליה, ירושלים ורעננה ו-2 עסקאות בכל אחת מהערים פתח תקווה, קריית אונו, נתניה ורמת גן. עסקאות בודדות נחתמו באור יהודה, גבעתיים, גליל ים, מודיעין- מכבים -רעות, אור יהודה ותל מונד.

גילויי האנטישמיות יביאו את יהודי העולם לישראל?

שמאי המקרקעין שמוליק כהן מציין כי חשוב לזכור כי ייתכן מאוד שמרבית העסקאות הן לא עסקאות שנחתמו "תחת אש", כלומר בתקופת המלחמה, אלא ככל הנראה מרבית העסקאות שדווחו בשבועות הראשונים הן עסקאות שנחתמו לפני המלחמה ורק הדיווח בפועל בוצע אחרי שהמלחמה פרצה.

כמו כן, הוא מציין כי ייתכן שקיימות עסקאות לא מעטות אשר נחתמו וטרם דווחו שכן את הדיווח לרשות מיסים ניתן לבצע עד חודשיים ימים מיום העסקה. עוד, מוסיף שמאי שמוליק כהן, כי לפני המלחמה הייתה ירידה חדה במספרן של עסקאות היוקרה על רקע העלאת מס הרכישה ועליית הריבית במשק שייקרה מאוד את מימון העסקאות.

אמנם עדיין מוקדם להעריך האם אחרי המלחמה נראה התאוששות בשוק היוקרה, אולם ייתכן שבעקבות גילויי האנטישמיות בעולם והתעניינות שהחלה על פי דיווחי היזמים מצידם של תושבי חוץ נראה יותר עסקאות יוקרה שמבוצעות על ידי יהדות התפוצות, בין אם מדובר ברכישה לצורך עלייה, או כנכס לשעת צרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully