וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבל הצלה לענף הבניה: 8,500 עובדים זרים יגיעו תוך חודש וחצי

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 14:42

על פי המתווה שאושר בממשלה, צפויים להגיע לישראל כ-8,500 עובדים זרים עד סוף 2023, בהליך מהיר וללא הסכמים ביליטרליים (דו צדדיים) עם מדינות המוצא של העובדים, דבר המעכב בדרך כלל את התהליך

העיר הפלסטינית רוואבי שנמצאת בשלבי בנייה מתקדמים. נובמבר 2013. יותם רונן
יש תחליף לעובדים הפלסטינים: 8,500 עובדים זרים יגיעו תוך חודש וחצי/יותם רונן

לאחר זעקות של גורמים בכנסת ובענף הבניה, הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את הצעת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, להבאתם ארצה של 10,000 עובדים זרים בהליך מהיר, ללא הסכמים ביליטרליים (דו צדדיים) עם מדינות המוצא של העובדים. במסגרת המתווה, צפויים להגיע 8,500 עובדים זרים כבר עד סוף שנת 2023, כלומר כבר בחודש וחצי הקרוב. בנוסף, יוכלו להגיע 8,000 פועלים זרים שנחשבים כעובדים חוזרים.

כאמור, העובדים יגויסו בהליך מהיר, שלא מתוך הסכמים בילטרליים (בין מדינתיים), מאחר שיש חשש במדינות מסוימות לשלוח עובדים לישראל בתקופת המלחמה, וכן הדבר מעכב באופן משמעותי את התהליך, והדחיפות בידיים עובדות בענף גבוהה. לדברי משרד הבינוי והשיכון, תהיה שמירה על העקרונות של ההסכמים בין המדינות.

במקביל, נמשכים המאמצים לקידום הסכמים בילטרליים עם מדינות שונות, כאשר לאחרונה נחתם הסכם בילטרלי עם הודו הצפוי להביא עשרות אלפי עובדי בניין לענף, ומתנהלים מגעים עם מדינות נוספות בעולם לצורך הבאת עובדים לענף הבניה, כמו תאילנד לדוגמה.

במקביל: קידום טכנולוגיות לצמצום כמות העובדים באתר

עוד בנושא משרד הבינוי והשיכון מודיע כי הוא פועל לקידום מואץ של שימוש בטכנולוגיות חדשניות מתועשות לבנייה למגורים, אשר יסייעו בבנייה עם הפחתה של כמות העובדים הנדרשים, ויקצרו את משך הבנייה. בנוסף, מתקיימות בדיקות לקיצור הליכי ביורוקרטיה וקיצור הליך הוצאת ההיתר.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "המשך תפקוד ורציפות העבודה הם צו השעה. שימור היכולות בענף הבנייה, משמעותו דאגה לקורת הגג לה זקוקים כל תושבי המדינה, וזה לא יכול להמתין לתום הלחימה. לפי הערכות המתבצעות במשרדנו יום יום, אנו מייצרים יחד עם שותפינו במשרדי הממשלה ובעלי המקצוע פתרונות מיידים במענה לצרכי השטח, ולצידם מבססים כלים לשמירה על הענף פעיל וחזק גם בטווח הארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully