וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד חירום: הממשלה צפויה לאשר מסלול מהיר להבאת עובדים זרים

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 11:02

הממשלה צפויה לאשר היום את הצעת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, להבאה של 10,000 עובדים זרים לענף הבניה - בהליך מהיר, שלא מתוך הסכמים בילטרליים, עד סוף שנת 2023

עובדי בניין. ShutterStock
צעד חירום: הממשלה צפויה לאשר מסלול מהיר להבאת עובדים זרים/ShutterStock

מענה מידי למחסור החריף של פועלים בענף הבניה: שר הבינוי והשיכון הודיע הבוקר (א') כי הממשלה צפויה לאשר את הצעתו שעלתה בשבוע שעבר בועדת הפנים בכנסת, להבאת 10 אלף עובדים זרים מתוך המכסה המוגדלת שאושרה - בהליך מהיר, שלא מתוך הסכמים בילטרליים, תוך שמירה על העקרונות של הסכמים אלו.

נזכיר כי בימים אחרונים עלתה זעקה של יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, בבקשה לקיים את הדיון בהצעה להבאת עובדים זרים בתחום הבניה לישראל שלא באמצעות הסכמים בילטרליים, לאחר שלדבריו שר הפנים מעכב את הדיון ללא שום סיבה מוצדקת. זאת, כאמור, בהמשך להערכות היומיומית של גורמי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון, והוצרך בפתרון מיידי למחסור החריף של פועלים בענף הבנייה, לפני תום שנת 2023.

במקביל, מיושמים צעדים נוספים בנושא ובהם הגדלת מכסת העובדים הזרים ב-23,000 עובדים, הארכת אשרות השהייה של עובדים זרים שנמצאים בארץ, האצת כניסתן של טכנולוגיות חדשות בבנייה מתועשת וכן קיצור הליכים בירוקרטיים. במקביל, המשרד ממשיך לקדם גם ערוץ לקידום הסכמים בילטרליים עם מדינות שונות, ולאחרונה נחתם הסכם הבילטרלי עם הודו.

במקביל: קידום טכנולוגיות לצמצום כמות העובדים באתר

החלטה זו מקודמת כהשלמה לשורת צעדים שנועדו לטפל במחסור הפועלים בענף בשל המצב החירום במדינה, כאשר מכסת העובדים הזרים שעמדה על 30,000 עובדים, הוגדלה בעוד 20,000 עובדים. זאת לצד, עבודה של משרד הבינוי והשיכון לייעול מנגנון ההקצאה של חברות הביצוע הזרות עם מכסה העומדת על 12,000 עובדים והגדלתה בעוד כ- 3,000 עובדים.

כמו כן, משרד הבינוי והשיכון פועל לקידום מואץ של שימוש בטכנולוגיות חדשניות מתועשות לבנייה למגורים, אשר יסייעו בבנייה עם הפחתה של כמות העובדים הנדרשים, ויקצרו את משך הבנייה. בנוסף מתקיימות בדיקות בנושא קיצור הליכי ביורוקרטיה.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "המשך תפקוד ורציפות העבודה הם צו השעה. שימור היכולות בענף הבנייה, משמעותו דאגה לקורת הגג לה זקוקים כל תושבי המדינה, וזה לא יכול להמתין לתום הלחימה. לפי הערכות המתבצעות במשרדנו יום יום, אנו מייצרים יחד עם שותפינו במשרדי הממשלה ובעלי המקצוע פתרונות מיידים במענה לצרכי השטח, ולצידם מבססים כלים לשמירה על הענף פעיל וחזק גם בטווח הארוך".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully