וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים תוקע את המסלול המהיר להבאת עובדים זרים?

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 16:07

יו"ר ועדת הפנים דורש משר הפנים לקיים את הדיון בהצעה להבאת עובדים זרים בתחום הבניה לישראל שלא באמצעות הסכמים בילטרליים, לאחר שלדבריו השר מעכב את הדיון ללא שום סיבה מוצדקת

עובדים זרים בהקמת הרכבת הקלה, ציר ז'בוטינסקי פתח תקוה, 23 באפריל 2021. ראובן קסטרו
שר הפנים תוקע את המסלול המהיר להבאת עובדים זרים?/ראובן קסטרו

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, דרש הבוקר (ד') משר הפנים שלא למנוע דיון בישיבת הממשלה בהצעה להבאת עובדים זרים בתחום הבניה לישראל שלא באמצעות הסכמים בילטרליים.

לדבריו, "אנחנו חייבים לחשוב כרגע מחוץ לקופסה. הצעת המחליטים שהוגשה על ידי משרד השיכון לא מתקדמת כרגע בגלל משרד הפנים. אם הממשלה, בישיבתה ביום ראשון, תמצא לנכון שאין בזה צורך אז שייקחו את ההחלטה על עצמם. אני לא מוכן שמשרד הפנים ימנע מההצעה הזאת לעלות לדיון ביום ראשון בישיבת ממשלה".

נזכיר כי בדיון שהתקיים בשבוע שעבר (1.11) בועדת הפנים התפתחה סערה בה קרא באופן תקדימי יו"ר הועדה, ח"כ יעקב אשר, להביא לישראל עובדים עבור ענף הבניה לא רק באמצעות הסכמים בילטרליים בין מדינות, ולאפשר לתאגידים להביא עובדים באופן עצמאי שלא תחת הבירוקרטיה המסרבלת.

ח"כ יעקב אשר. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח"כ יעקב אשר/דוברות הכנסת, דני שם טוב

אייל סיסו, מנכ"ל רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול: "3784 עובדי בניה שאינם פלסטינים יצאו מהמדינה מאז תחילת המלחמה, בנוסף לא נכנסים 20,000 פלסטינים. הבנו כבר ביום השני למלחמה שאנחנו בבעיה. אנחנו עובדים בדרכים בלתי קונבנציונלית ובזהירות המתבקשת. אם לא נעבוד בזהירות נוצף בעובדים שלא יבואו לעבוד, אלא ירצו להשתקע".

אפרת פרוקצ'יה, היועצת המשפטית של משרד השיכון הוסיפה: "למחסור בעובדים בתחום הבניה יש השפעה משמעותית על כל המשק ועל התל"ג, אנחנו עדיין מחכים לעמדות משרדי הממשלה כדי שנוכל להתקדם לדיון בממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"גם אם נקבל החלטה שכזו - היא חייבת להיעשות אחרי עבודת מטה מקצועית"

שר הפנים, משה ארבל, במליאת הכנסת: "אני מודע לדיון שהתקיים בוועדת הפנים בסוגיה של עובדי הבניין והרצון להביא עובדים נוספים ללא הסכמים בילטרלים. עמדתו של יו"ר הועדה ידועה לי, אני חושב שגם אם נקבל החלטה שכזו היא חייבת להיעשות אחרי עבודת מטה מקצועית. גם היום אני אקיים דיון בנושא. אני נותן לגורמי המקצוע להכין עבודת מטה מסודרת שנבטיח שאנחנו לא פוגעים בהסכמים בילטרלים קיימים שלא נרוויח במאות ונפסיד באלפים, ושנוכל לשמור על זכויותיהם של העובדים".

"אנחנו נמצאים בעולם גלובלי, עובדים יודעים באיזה מדינה הם מקבלים זכויות ואיפה לא וכדי שיבואו לפה חרף המצב הבטחוני אנחנו חייבים לייצר להם יתרונות, שהם בין היתר שמירה על זכויותיהם ומניעת העסקה פוגענית. כל הדברים האלה נעשים לבקשתי במהירות שיא ע"י עובדים מסורים, ברגע שתסתיים עבודת המטה אנחנו נחזור לכנסת ונודיע גם לוועדת הפנים וגם לח"כ על הפתרונות הנוספים שאנחנו עושים בנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully