וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע הבא: צעד משמעותי להגדלת מספר העובדים הזרים בישראל

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 15:23

בהמשך להגדלת מכסת העובדים הזרים, משרד הבינוי והשיכון מודיע כי בשבוע הבא תצא משלחת מיוחדת למולדובה, לצורך הבאת כח עבודה זר לארץ באופן מזורז. המהלך צפוי לקדם את הגעתם של 1,200 מולדבים כבר בחודשים הקרובים לעבודה בענף הבניה בישראל

המשלחת למולדובה, בראשות נציג רשות האוכלוסין וההגירה ובשיתוף משרד הבינוי והשיכון. מינהל עובדים זרים,
המשלחת הקודמת שיצאה למולדובה/מינהל עובדים זרים

במסגרת החלטת הממשלה שאושרה ביום שישי האחרון (27.10), משרד הבינוי והשיכון מודיע היום (ב') כי בשבוע הבא תצא משלחת של נציגי המשרד ורשות האוכלוסין וההגירה לבחינה ומיון של כ-1,200 עובדים לענף הבניין בקישינב, מולדובה.

את הבחינות יערכו בוחנים מקצועיים מטעם התאחדות הקבלנים במשך ארבעה ימי מבחנים. העובדים ייבחנו במקצועות ברזלנות, טפסנות, טייחות וריצוף ואלו שייעברו את המבחנים בהצלחה, ייכנסו בחודשים הקרובים ארצה לעבודה בענף הבנייה.

נזכיר כי כיום עומדת מכסת העובדים הזרים על 30,000, כאשר בכפוף למיצוי 80% ממכסה זו, היא תוגדל בעוד 20,000 עובדים בארבע פעימות. בנוסף לכך, משרד הבינוי והשיכון ייעל את מנגנון ההקצאה של חברות הביצוע הזרות העומדת על 12,000 עובדים ולהגדיל אותן בעוד כ-3,000 עובדים.

עובדי בניין. ShutterStock
עובדי בניין/ShutterStock

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי ימשיך לפעול למימוש החלטת הממשלה, בין היתר על ידי קידום סבבי מיונים נוספים במולדובה ובסין, תוך אישור הקלות לאופן המיונים, על ידי הגדלת פעילות חברות הביצוע ועל ידי קידום הבאת עובדים ממדינות נוספות, והחזרת עובדים אשר עבדו באופן חוקי בישראל וסיימו את תקופת ההיתר שלהם.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "אנו עובדים מסביב לשעון על מנת לשמור על רציפות העבודה בענף הבנייה בשעת חירום זו. המטרה שעומדת לנגד עינינו היא להגדיל את מכסות העובדים הזרים ממדינות שונות, שהינם כוח עבודה איכותי ויעיל, ועל כן כבר בשבוע הבא תצא משלחת מהמשרד למולדובה שמטרתה לגייס כוח עבודה לארץ באופן מזורז ומקצועי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully