וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מספיק: בענף דורשים להגדיל עוד את מכסת העובדים הזרים

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 8:44

לאחר שבסוף השבוע האחרון דווח על העלאת מכסת העובדים הזרים ב-23 אלף, למספר של כ-50 אלף עובדים סה"כ, חברי ארגון הקבלנים בנגב קוראים לממשלה להגדיל את מכסות העובדים בכ-20 אלף נוספים בהקדם, "אחרת חברות יקרסו"

עבודות הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי, 29 באפריל 2021. ראובן קסטרו
לא מספיק: בענף דורשים להגדיל עוד את מכסת העובדים הזרים/ראובן קסטרו

אלי אביסרור, מ"מ נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ויו"ר ארגון הקבלנים בנגב, דרש אתמול בפגישה עם יוסי שלי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, להגדיל את מכסות העובדים הזרים בעוד כ-20 אלף, בנוסף למה שאישר משרד האוצר ביום שישי האחרון. עוד, הדגיש אביסרור את הצורך הדחוף בהסדרת פתיחת אתרי העבודה היכן שניתן ובהתאם להנחיות פיקוד העורף.

במהלך הפגישה נדונו סוגיות רוחביות בענף הבנייה והתשתיות הדורשות טיפול דחוף, כל זאת ברקע המשבר הקשה הפוקד את הענף כבר חודשים ארוכים וביתר שאת כתוצאה מהמלחמה בעזה.

אביסרור הדגיש כי "בשעתה הקשה של מדינת ישראל, בעודה נלחמת למיטוט ארגוני הטרור, אנו נאלצים להילחם על קיום ענף הבנייה והתשתיות. אנחנו בתקופה מהקשות ביותר שידע הענף מאז קום המדינה, ללא תכנית מקיפה ומיידית חברות רבות יקרסו".

חסרים 120 אלף עובדים בענף הבניה

כאמור, במוקד הפגישה עמדה סוגית מכסות העובדים הזרים לענף הבניה. כיום, על פי נתוני הארגון חסרים כ-120,000 פועלים על מנת לספק את כלל הצרכים בענף. מרביתם הגדול כתוצאה מהסגר שהוטל על איו"ש ועזה עם פתיחת המלחמה.

לדברי אביסרור, "אישור משרד האוצר לאשר הגדלה של 20,000 עובדים נוספים לענף הבנייה והתשתיות אינה מספקת את הצורך הדחוף בענף. אנו מבקשים לאשר כ-40,000 עובדים זרים מידית. אביסרור עמד על כך שיש צורך להקצות עובדים זרים בייעוד לקבלנים בסיווגים נמוכים וקבלני ביצוע ותשתיות שכן אלו עד פתיחת המלחמה השתמשו בכח אדם פלסטיני שאינו מורשה להיכנס לארץ ונמצאים במצוקה קשה ביותר ובחוסר וודאות מוחלט".

עוד בפגישה התייחס אביסרור לצורך הדחוף בהסדרת פתיחת אתרי העבודה היכן שניתן ובהתאם להנחיות פיקוד העורף. המציאות בה כל ראש עיר או ראש רשות מקומית מקבל החלטה, חלקה שלא בסמכות וחלקה ללא הבנה של התמונה המלאה לסגירת אתרי עבודה ללא הצדקה ובניגוד להנחיות פיקוד העורף - מחייבת את התערבות הממשלה.

בנוגע למנגנון הפיצויים וסוגיית האשראי אמר אביסרור כי מצוקת האשראי עמה מתמודדים הקבלנים חייבת לקבל מענה מהמדינה. "לא ייתכן שהענף מושבת כמעט לחלוטין אך הריבית "ממשיכה לדפוק" - זהו מתכון וודאי בדרך לקריסה של חברות". עוד הוסיף כי יש להסדיר בהקדם את מנגנון הפיצוי לקבלנים שלא יכולים לעבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully