וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרים בבית פרטי ללא ממ"ד? מהיום - אישור בניה תוך שבועיים בלבד

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 8:49

נפתח המסלול המהיר שיאפשר קבלת אישור לבניית ממ"ד בבתים צמודי קרקע בתוך 14 יום בלבד. את הבקשה לבניית ממ"ד ניתן להגיש באופן מקוון. אילו מבנים עומדים בתנאים לקבלת היתר מהיר?

מושב חיבת ציון. שלומי גבאי
גרים בבית פרטי ללא ממ"ד? מהיום - אישור בניה תוך שבועיים בלבד/שלומי גבאי

לאחר שאושר מסלול מהיר להקמת ממ"ד בכל רחבי הארץ: פיקוד העורף, בשיתוף מנהל התכנון, מכריז הבוקר (א') על פתיחת מסלול חדש המאפשר לבנות ממ"ד בבית צמוד קרקע בזמן קצר, ללא צורך בהיתר בניה.

המסלול החדש מאפשר לקבל אישור לבניית ממ"ד במבנים שאינם עולים על שתי קומות ועל יחידות דיור שאין מעליהן או מתחתיהן יחידת דיור נוספת, ושאין להם מיגון תקני. מרגע קבלת האישור, ניתן להתחיל בבניית הממ"ד.

את הבקשה לבניית ממ"ד יש להגיש באופן מקוון במערכת הרישוי של פיקוד העורף ולצרף את כלל המסמכים בהתאם למפורט בסעיף 3 בהוראת השעה. בפיקוד העוטף מוסרים כי אם הבקשה עומדת בתקנות ובהנחיות, יינתן לה אישור בתוך שבועיים לכל היותר.

אדריכל מתכנן בניית בית פרטי. ShutterStock
האדריכלים מתגייסים לסייע/ShutterStock

נזכיר כי לאחרונה הודיעה התאחדות האדריכלים כי חבריה יתגייסו לליווי מקצועי בהתנדבות מלאה לצורך הקמת ממ"דים בהליך מהיר לבתים פרטיים ללא מיגון, "כדי שאיש, חלילה, לא ינצל את מצוקתם ויגבה מהם מחירים מופקעים". ההתאחדות פנתה ליו"ר ועדת פנים בכנסת, יעקב אשר, עם בקשה לסיועו בהצמדת הצמדת אדריכלים מלווים לבעלי הבתים הרלוונטיים.

על מנת לייעל את תהליך התכנון ולקצר אותו, פיקוד העורף מציע תכנון לדגמי ממ"ד שונים הניתנים לשימוש עורכי הבקשה או המתכננים, שניתן לשלב בתוכנית המוגשת לאישור. לחלופין, ניתן להציב ממ"ד יביל מדגם המאושר על ידי פיקוד העורף בהתאם לתכנית שאושרה, שמשונע לבית כיחידה מוגמרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully