וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתנדבות, ובהליך מהיר: גרים בבית פרטי ללא מיגון? לא עוד

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 9:45

"חינם, אין כסף": התאחדות האדריכלים הודיעה כי חבריה יתגייסו לליווי מקצועי בהתנדבות מלאה לצורך הקמת ממ"דים בהליך מהיר לבתים פרטיים ללא מיגון, "כדי שאיש, חלילה, לא ינצל את מצוקתם ויגבה מהם מחירים מופקעים"

אדריכל מתכנן בניית בית פרטי. ShutterStock
התאחדות האדריכלים מתנדבים להקמת ממ"דים לצמודי קרקע בהליך מהיר/ShutterStock

בהמשך לאישור המועצה הארצית לתכנון ולבניה להקמת ממ"דים בהליך מהיר, התאחדות האדריכלים הפיצה אמש מכתב ליו"ר ועדת פנים בכנסת, יעקב אשר, עם בקשה לסיועו בהצמדת הצמדת אדריכלים מלווים לבעלי הבתים הרלוונטיים, בהתנדבות מלאה, ובמטרה לקדם הוצאה לפועל של הקמת ממ"דים חדשים בבתים אלו.

במכתב שהפיצה, כתבה כך: "אנו, בהתאחדות הקבלנים, מבקשים לרתום בהתנדבות את הידע המקצועי ויכולות התכנון של חברינו להוצאה לפועל של הקמת ממ"דים חדשים עבור בתים פרטיים שאינם ממוגנים. מהפרסומים בתקשורת אנו למדים, שהכוונה היא לאפשר לבעלי צמודי קרקע להקים ממ"ד באמצעות אישורים מהירים מפיקוד העורף, ללא צורך באישור מוקדם של וועדות התכנון".

"אנו מברכים על הכוונה להסיר חסמים ביורוקרטיים ולאפשר מיגון של כמה שיותר ישראלים בתוך זמן קצר ככל האפשר. לצד זאת, כאנשי תכנון, חשוב לנו שהיוזמה המבורכת הזו לא תוביל לאישור תכניות למבנים שממוקמים בצורה לא מיטבית ושאינם מתוכננים באיכות הגבוהה ביותר".

שרטוט אדריכלי - אילוסטרציה. ShutterStock
התאחדות האדריכלים מתנדבים להקמת ממ"דים לצמודי קרקע בהליך מהיר/ShutterStock

"לכן, התאחדות האדריכלים יוצאת ביוזמה של גיוס אנשי תכנון מעולים, אשר יוכלו ללוות חינם אין כסף בעלי בתים צמודי קרקע המעוניינים להקים באופן מידי ממ"ד בשטחם. הליווי המקצועי יעזור לבעלי הבתים למקם את הממ"ד בצורה הטובה ביותר על פי תנאי השטח, יבטיח שהמבנה עומד בתקני איכות מחמירים ויאפשר בקרה על עלויות הבנייה, כדי שאיש, חלילה, לא ינצל את מצוקתם ויגבה מהם מחירים מופקעים".

"האינפלציה ועליית תשומות הבנייה הובילו לעלייה תלולה במחירי הממ"דים, וחשוב שאנשי מקצוע מיומנים יבחנו את התוכניות ויוודאו שכל מי שזקוקים למיגון יוכלו להרשות לעצמם את עלויות התהליך. וויתור על שכר עבור אדריכל מלווה הוא המעט שאנו מבקשים לתרום למאמץ הלאומי אליו כולנו מגויסים בימים מאתגרים אלה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully