וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר ודאות כללית, וכלכלית: כך תפחיתו דאגות כספיות בזמן המלחמה

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 13:40

ימים קשים עוברים על כולנו מאז תחילת המלחמה. בנוסף לקושי הנפשי המגיע בזמנים כאלו, רבים מאיתנו נאלצים להתמודד גם עם קושי כלכלי כתוצאה מצמצום הפעילות במשק. כיצד מנהלים את הקושי הזה בצורה נכונה? שרון דידי מסבירה

חיסכון לילד. ShutterStock
התנהלות כלכלית נכונה בזמן מלחמה/ShutterStock

אחד הדברים הקשים במלחמה, מעבר לתחושת חוסר הביטחון, זה חוסר הודאות הכללית, והכלכלית בפרט. הרי אנחנו לא יודעים מה יקרה, האם המלחמה תיקח חודש, חודשיים או אולי יותר? מה יקרה עם מקום העבודה? האם אנחנו בכלל יכולים ללכת לעבודה? מה קורה עם המשכורת? במידה ואתה עצמאי, המצב רגיש אף יותר.

האם ההכנסה נפגעה כתוצאה מהמלחמה? השאלות הללו, שכולנו מתמודדים איתן בימים אלו, מוסיפים קושי נפשי על המצב הקשה גם כך.

ובכל זאת, כדי להתנהל נכון כלכלית בתקופה הזו, עלינו לעשות רגע זום אאוט ולנסות לתכנן 3-4 חודשים קדימה, לראות האם יש לכם אפשרות לכלכל את הבית שלכם, ולשלם את ההתחייבויות שלכם מבלי להיכנס לגירעון.

כיצד עושים זאת נכון? שרון דידי, מומחית להשקעות נדל"ן בישראל, משתפת במספר טיפים שיכולים לסייע לכם לעבור את התקופה הזו ביעילות:

להקפיא משכנתאות/ הלוואות ללא עמלות:

כדאי שתכירו שיש לכם אפשרות לפנות לבנק כדי להקפיא משכנתאות, הלוואות פרטיות והלוואות עסקיות. בזמן מלחמה, הקפאת הלוואות/ משכנתאות אינה כרוכה בעמלות, כיוון שהבנקים מעמידים את השירות הזה לטובת האזרחים.

עם זאת, חשוב שתדעו שברגע שאתם מקפיאים את ההלוואה, התשלום נדחה למועד אחר (משך ההלוואה "מתקצר") מה שבסופו של דבר יוביל לעליה של התשלום החודשי, בהתאם למספר החודשים שהתשלום נדחה. מצד שני, דחיה שכזאת נותנת ומאפשרת למשפחה להתקיים ולהחזיק הרבה פעמים את הראש מעל המים, כדי להעביר את החודשים הקרובים עד שהדברים יתבהרו ויסתדרו.

הבנקים מציעים דחיה של משכנתה קיימת לתקופה של בין 3 חודשים ל-12 חודשים, ודחיה של הלוואות עד חצי שנה - גם פרטיות וגם עסקיות. בנוסף, הבנקים מציעים הלוואות עם ריביות מצוינות בימים אלו, ויש גם בנקים שנותנים הלוואות ללא ריבית, על מנת להקל על האזרחים. לתושבי העוטף (עד 40 קילומטר) ישנם הטבות נוספות.

כלכלת צמצום

בתקופת המלחמה תשתדלו לנהוג בכלכלת צמצום. כלומר, תקנו רק מה שצריך, ותנסו להימנע מבזבוז כספים על מוצרים שהם לא חובה, מותרות שאפשר לוותר עליהם בשלב זה.

התנהלו במזומן;

על מנת לשלוט בהוצאות, קיימת עדיפות להתנהלות במזומן ולא בכרטיסי אשראי.

"לסיום", אומרת דידי, "ההמלצה שלי - עם כל הקושי הנפשי, אל תחכו לרגע האחרון. להערכתי, המלחמה הזאת לא הולכת להיגמר תוך שבועיים. קחו לעצמכם 3 חודשים קדימה במינימום, תראו אם אתם ערוכים, ובמידה וישנה בעיה - תתכננו את הצעדים הכלכליים שלכם כעת. תכנון נכון ימנע דאגות נוספות בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully