וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתרי הבניה יישארו סגורים שבוע נוסף; "על ר"ג לא מאיימים"

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 12:27

מרבית אתרי הבניה בגוש דן יישארו סגורים שבוע נוסף. זאת, לאחר שהקבלנים איימו בתביעת ענק על העיריות שמסרבות לפתוח בניגוד להמלצת משרד הפנים ופיקוד העורף. כרמל שאמה מצהיר: "הקבלנים לא מכירים אותי, על ר"ג לא מאיימים"; האם זה קשור לעובדים הערבים הישראלים?

שוטר משגיח על עובדי בניין. ShutterStock
אתרי הבניה יישארו סגורים שבוע נוסף/ShutterStock

גם השבוע, ללא סיבה ברורה לעין ובניגוד להמלצת משרד הפנים ופיקוד העורף - מרבית אתרי הבניה בערי גוש דן יישארו סגורים: ראשי הערים של בת-ים, ראשון לציון, רמת גן, חולון, גבעתיים ורחובות החליטו במשותף להאריך את האיסור על פתיחת אתרי בניה בשבוע נוסף. כזכור עיריית תל אביב-יפו פתחה היום (א') את האתרים.

החלטה זו מחריפה את הסכסוך בין הקבלנים לראשי העיריות, לאחר שאיגוד הקבלנים במחוז מרכז הפיץ מכתב המאיים על תביעת ענק על הפסדים כתוצאה מסגירת אתרי הבניה באופן לא חוקי.

בתגובה, כתב אמש כרמל שאמה, ראש עיריית רמת גן: "אתרי הבניה יישארו סגורים גם ביום ראשון, כל פרסום הפוך הינו פייק ומטעם עסקנים שלא מפסיקים להתסיס גם בימי מלחמה".

עוד, מוסיף שאמה, "קיבלתי איום בתביעה אישית על נזקים. אתם מכירים אותי אבל הקבלנים כנראה פחות. על רמת גן לא מאיימים".

"חשבנו שנכון להגביר את תחושת הביטחון של הציבור"

נדגיש כי אין כרגע שום התרעה של פיקוד העורף לפתיחת האתרים, כאשר ההפך הוא הנכון - כאמור, משרד הבינוי והשיכון, משרד הפנים ופיקוד העורף ממליצים על פתיחת האתרים וחזרה לעבודה, שכן "הדבר נחוץ לשמירה על חוסן המדינה".

כפי שחשפנו באופן בלעדי בשבוע שעבר, עולה השאלה המתבקשת - האם הסיבה היא הפחד מפועלים ערבים ישראלים באתרי הבניה?

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, מוכיח שכן. לדבריו, "חשוב לציין שאין כרגע שום התנגדות לפתיחת האתרים או סכנה מיידית. עם זאת, חשבנו שנכון להגביר את תחושת הביטחון של הציבור ולצמצם את החיכוך, ולכן הארכנו את סגירת אתרי הבניה בשלב זה".

עוד, אומר ברוט, כי קבלנים שיפתחו בכל זאת ללא תיאום, כפי שנעשה בשבוע החולף, יהיו צפויים לקנסות כבדים ולסנקציות מצד העיריות.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully