וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבל הצלה: הממשלה במהלך מהיר להגדלת מכסת העובדים הזרים בבניה

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 11:03

בהמשך לחשיפה על בריחת העובדים זרים, והאתגר הגדול של ענף הבניה להשלים את חסרונם של למעלה מ-100 אלף עובדים פלסטינים - שר הבינוי והשיכון יגיש לממשלה הצעת מחליטים במטרה להגדיל את מכסות העובדים הזרים בבניה

עובדים זרים בהקמת הרכבת הקלה, ציר ז'בוטינסקי פתח תקוה, 23 באפריל 2021. ראובן קסטרו
מהלך מהיר להגדלת מכסת העובדים הזרים בבניה/ראובן קסטרו

לאור המשבר בענף: שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, הודיע היום (ד') כי יגיש לאישור הממשלה הצעת מחליטים במטרה להגדיל את מכסות העובדים הזרים בבנייה. נזכיר כי וואלה נדל"ן היו הראשונים להתריע על המשבר הצפוי בכח האדם בענף, והצורך הבהול להטיס רכבות אוויר של עשרות אלפי עובדי בניין זרים מהודו ומדינות נוספות.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי הוא פועל בשיתוף משרד החוץ ורשות האוכלוסין וההגירה לקדם במהרה את החתימה הסופית להסכם הבילטרלי עם הודו, עליו פרסמנו גם לראשונה בוואלה נדל"ן, שנמצא בימים אלו בישורת אחרונה.

בהערכת המצב האחרונה שהתקיימה במשרד הבינוי והשיכון, שעסקה בנושא העובדים הזרים בבנייה ברחבי המדינה, הוחלט לקדם מספר פעולות מידיות, בהן: הגדלת המכסה המרבית של עובדים זרים בענף הבנייה, והגדלת מספר העובדים לחברות הביצוע הזרות לצורך העסקתם בפרויקטים של בנייה למגורים.

בנוסף, המשרד בשיתוף רשות האוכלוסין וההגירה פועלים להארכת אשרות השהייה של העובדים הזרים בענף הבנייה, אשר תוקף האשרה שלהם מתקרב לסיום.

שר השיכון המיועד גולדקנופף: משבר דיור? בינתיים אני רואה שבונים בכל מקום. ללא, אתר רשמי
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף/אתר רשמי, ללא

כמו כן, השר הנחה את הצוותים המקצועיים לפעול לקידום הסכמים בילטרליים נוספים במסגרתם תוסדר הבאתם של עובדים זרים נוספים, ממדינות נוספות, לענף הבנייה ובתוך כך, לפעול ליצירת מאגר עובדים זרים, ממנו יהיה ניתן להביא כוח עבודה לארץ באופן מזורז במקרי חירום.

עדכונים אלה מתווספים להודעה שהפיץ רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון לציבור הקבלנים על חידוש הפעילות באתרי הבנייה, זאת לשם שימור הפעילות במשק באופן רציף ובהתאם להנחיות פיקוד העורף.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "בימים קשים אלו, אחת ממטרות משרד הבינוי והשיכון הינה לנסות ולייצר רציפות בענף הבנייה. העובדים הזרים הינם כוח עבודה איכותי ויעיל ולכן הנחתי את גורמי המקצוע לפעול להגדלת המכסות בהקדם והבאת עובדים נוספים ארצה. בימים הקרובים אביא לאישור הממשלה הצעת מחליטים בנושא. עלינו כמדינה לעשות ככל הניתן על מנת לסייע להשלמת פרוייקטי בנייה למגורים ותשתיות. ענף הדיור מהווה הקטר של המשק הישראלי ועלינו לעשות הכל כדי לשמור על חוזקו".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "בשגרת החירום בה אנו נמצאים, עלינו להתמודד עם אתגרי השעה ולייצר המשך פעילות סדירה ותקנית בענף הבנייה. פעילות זאת הינה קריטית ומהווה אבן יסוד למשק בישראל. המשרד ימשיך לעקוב אחר התפתחויות הלחימה, על מנת לסייע ולספק פתרונות לבעיות עמם מתמודדים הקבלנים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully