וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שדרות: האם גם קרית שמונה תפנה את תושביה?

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 18:29

לנוכח פינוי שדרות והמתיחות המתגברת בצפון, עיריית קרית שמונה מבקשת מהממשלה לפנות גם היא את עשרות אלפי תושביה. במכתב ששלחה העירייה לראש הממשלה ושר הביטחון, נכתב: "לאור המצב, המלצנו לתושבי העיר להתפנות מרצון"

קריית שמונה, מאי 2016. ראובן קסטרו
אחרי שדרות: האם גם קרית שמונה תפנה את תושביה?/ראובן קסטרו

במכתב שנשלח לראש הממשלה, שר האוצר ושר הביטחון על ידי ממלא מקום וסגן ראש העיר, אופיר יחזקאלי, מבקשת עיריית קרית שמונה מהממשלה לאשר את פינוי תושבי העיר מרצון. זאת, לנוכח פינוי התושבים מהעיר הדרומית שדרות, והמתיחות המתגברת מכיוון לבנון. במידה והבקשה תאושר, זו לא תהיה הפעם הראשונה שזה קורה, שכן העיר התפנתה כבר בעבר במבצעי צה"ל.

"בימים קשים אלו ליבנו עם תושבי הדרום בשעתם הקשה, עם משפחות החללים והנעדרים ועם כוחות הביטחון וההצלה על עבודתם הרבה", פותח אופיר יחזקאלי את המכתב, וממשיך: "לא צריך להכביר במילים על חשיבותה האסטרטגית של העיר קריית שמונה ועל עמידתה האיתנה לאורך השנים. נולדנו פה, תמיד עמדנו איתן בזמנים קשים, וכך גם בימים אלו. עם זאת, לאור המצב וחוסר הוודאות ומתוך הבנה כי הזירה הצפונית צפויה אף היא להתלקח בסבירות גבוהה, המלצנו לתושבי העיר להתפנות מרצון".

"אלא, שפינוי זה דורש משאבים מתושבים שנאלצים להוציא מכיסם כספים לבתי הארחה וקניות. תושבים רבים שיצאו בימים הראשונים ללחימה נאלצים לחזור לעיר עקב העלויות הגבוהות הנדרשות מהם. משיחות שקיימתי עם בעלי המלונות ברחבי מדינת ישראל הבהירו האחרונים שאין באפשרותם לממן מכיסם אירוח חינמי לכלל התושבים, שכן אירוח כזה כרוך בעלויות גבוהות של עובדים אוכל וכו'. לאור האמור לעיל אנו דורשים כי תכריזו רשמית על פינוי מרצון של תושבי קריית שמונה".

המכתב שנשלח מעיריית קרית שמונה לממשלה. עיריית קרית שמונה,
המכתב שנשלח מעיריית קרית שמונה לממשלה/עיריית קרית שמונה

עוד, מציע יחזקאלי במכתב, כי "להבנתי, ניתן לבצע זאת במספר מהלכים מקבילים: ראשית לאשר לבתי המלון תקציב לאירוח התושבים, בדומה לאירוח שאושר לתושבי הדרום. שנית ובמקביל, היות ותושבים רבים יוכלו להסתדר בעצמם אם יקבלו סיוע, יש לאשר שובר תשלום בסך 2,000 שקל לכל נפש. תושבים שעדיין לא ניתן יהיה לתת להם מענה יוכלו להתפנות למרכזי קליטה שונים בהתאם לפקודת פיקוד העורף. מהלכים אלו להערכתי יאפשרו פינוי מרצון משמעותי של תושבים והדבר אף יקל מאוד על צה"ל בזמן לחימה".

לסיום, כותב יחזקאלי, "אלו כאמור הצרכים המיידים. קיימים צרכים רבים נוספים בעיר בדמות טיפול במקלטים בבתים משותפים, טיפול בתשתיות וכו' אך בשלב זה מרכז הכובד הוא לפעול לסייע לתושבים המעוניינים להתפנות עצמאית".

נזכיר כי בימים האחרונים אישר שר הבינוי והשיכון גולדקנופף מהלך מהיר להשמשת מקלטי בניינים בערי הצפון בעלות של עשרות מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully