וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מקדמת מהלך מהיר להשמשת מקלטי בניינים בערי הצפון

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 14:53

שר הבינוי והשיכון הודיע היום כי בשיתוף ראשי הרשויות יבוצע מהלך מהיר, בעלות של עשרות מיליוני שקלים, להשמשת מקלטי בניינים עבור תושבי הצפון. במיפוי שנערך, נמצא כי מרבית המקלטים בצפון לא מטופלים כראוי

קריית שמונה, מאי 2016. ראובן קסטרו
קרית שמונה: מרבית המקלטים בצפון לא מטופלים כראוי/ראובן קסטרו

לאור המצב הביטחוני המתוח בגבול הצפון, משרד הבינוי והשיכון בנחה לבצע מהלך מהיר להשמשת מקלטי הבניינים בערי הצפון. גורמי המקצוע פנו לראשי הרשויות במטרה למפות את המקלטים בערים ומצבם, ועלה כי אכן קיים צורך מהותי לנושא מאחר והאחריות לטיפול במקלטי המבנים נמצאת תחת ועדי הבתים ומרביתם לא מטופלים כראוי.

בימים האחרונים, פנה מנכ"ל המשרד, יהודה מורגנשטרן, לגורמים במשרד האוצר במטרה לקבל אישור להסטה תקציבית עבור הנושא, הבוקר התקבל האישור והמבצע יצא לדרך. משרד הבינוי והשיכון יבצע בעצמו השמשה כוללת של מקלטים בבניינים שבהם דיירי דיור ציבורי, ויאשר תמיכה תקציבית ברשויות מקומיות לצורך ביצוע השמשה של מקלטים בכל היישובים מקו חיפה- טבריה צפונה.

חלוקת העבודה להשמשת המקלטים תבוצע בידי הרשויות המקומיות ובמעקב של גורמי המקצוע במשרד במטרה לטפל ולהביא לשימוש בעת חירום. בין הצעדים שינקטו לטובת השמשת המקלטים כוללים - פינוי פריטים, התקנה ובדיקת תקינות של כלים סניטריים בדיקה של תקינות הדלתות, החשמל, מים וביוב, אוורור והשלמה של כל סידור בטיחותי נדרש ועוד.

עכו נדל"ן בניינים. ראובן קסטרו
עכו: מרבית המקלטים בצפון לא מטופלים כראוי/ראובן קסטרו

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "משרד הבינוי והשיכון עושה כל שביכולתו לסייע בעת הזאת. מהלך חשוב זה נעשה בשיתוף משרד האוצר וראשי הרשויות בערי הצפון לטובת שמירה על חיי האזרחים. המשרד ימשיך להעניק פתרונות לאתגרים שנמצאים בפתחנו ולבחון כל מהלך שיכול להטיב עם הציבור".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "הסטת התקציב בסך עשרות מיליון ש"ח מבטאת את מצב החירום שהמדינה שרויה בה. שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים וביצוע פעולות שישמרו על הציבור הרחב הם אלה שמנחים את עבודת המשרד בכללותה. נבצע מהלך זה במהירות האפשרית וללא עיכובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

להקלה על תושבי העוטף: רמ"י עם שורה של החלטות

רשות מקרקעי ישראל קיבלה אתמול שורה של החלטות אשר תכליתן מענה ראשוני לצרכים דחופים על מנת לסייע ולהקל על המשק בכלל ויישובי ותושבי העוטף בפרט.

בין היתר הוחלט על מתן אורכות בשורה של תחומים, לרבות דחיית כל סוגי התשלומים, הארכת מועדי השגה על שומות, הארכת תוקף שומות והקפאת הליכי אכיפה.

בנוגע ליישובי עוטף עזה הוחלט על צעדים נוספים כגון: השבת ערבויות, חתימה מיידית על היתרי בניה, ויתור על דמי שימוש בגין שימושים לא מוסדרים.

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף: "אנו פועלים כל העת יחד עם רשות מקרקעי ישראל לסייע לעורף, ולחוסנה של מדינת ישראל. אנו ניצבים לצד תושבי העוטף וכוחות הביטחון בימים אלו ונפעל עבורם ככל הניתן".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully