וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלק גדול מגל הפשיעה בחברה הערבית - בגלל משבר הדיור"

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 10:51

מהנדס העיר סכנין הדגיש את האתגרים הייחודיים בחברה הערבית בכנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים. לדבריו, "בממשלה לא מבינים שהתחדשות עירונית ותמ"א 38 לא מתאימים לחברה הערבית" | מהנדסת העיר כרמיאל: "מבנים רבים בעיר יפלו כמו קלפים במקרה של רעידת אדמה"

הפגנה על האלימות בחברה הערבית. .הבימה, תל אביב.  6 באוגוסט 2023. אורי סלע
הפגנה על האלימות בחברה הערבית. .הבימה, תל אביב. 6 באוגוסט 2023/אורי סלע

מהנדס העיר סכנין, סולימאן עותמאן, פתח את דבריו במושב בנושא "שפה מקומית בהתחדשות עירונית", במסגרת כנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים השנתי שמתקיים בימים אלו, בשליחת תנחומים לנרצחים בחברה הערבית, וסיפר על ההתלבטות שלו האם להגיע לכנס, בעקבות השביתה במגזר השבוע בשל גל הרציחות.

"אני מגנה את אוזלת ידה של הממשלה שלא מטפלת ברצינות בחברה הערבית. הפשיעה בעיקרה כלכלית והכסף נמצא בחברה היהודית אז הכתובת על הקיר. צריך לשלב ידיים כדי למגר את זה. מי שיושב בירושלים לא מבין - התחדשות עירונית ותמ"א 38 לא מתאימים לחברה הערבית".

"אין כמעט שטחים ירוקים. אבל למרות מה שחושבים, בסכנין מפרישים 40% מקרקע פרטית למוסדות ציבור. יש תכנית של 3000 יח"ד לעיר אבל לא מקודמת בגלל שמועצה אזורית משגב מתנה את קידום התכנית בסלילת כביש עוקף. זה יכול לקחת עשר שנים ואין קשר בין הדברים אבל זה המצב ומצוקת הדיור במגזר הערבי מחריפה. חלק מגל הפשיעה בשל מצוקת הדיור בחברה הערבית".

אלימות בחברה הערבית. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה
אלימות בחברה הערבית/מערכת וואלה, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

עוד, אומר עותמאן, כי "המרקם החברתי בעיר חמולתי. הבעלויות בסכנין זה לפי חמולות. הרחבה אחת מיטיבה עם חמולה אחת ומצד אחר עם חמולה אחרת, ולכן מרחיבים בצורת טבעת כדי להיטיב עם כולם. הבעלויות על הקרקע זה דבר שמקשה מאוד. אין אפשרות לעשות התחדשות עירונית ולכן דרושה יצירתיות. הפתרון, שאותו מקדמים ברחוב הראשי בעיר, זה עירוב שימושים עם מסחר, רק זה יאפשר לפתור את בעיית ההיצע בחברה הערבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"מבנים רבים יפלו כמו קלפים כשתהיה רעידת אדמה"

אדר' ענת דרור שרף, אדריכלית העיר כרמיאל הזהירה כי כרמיאל לא מוכנה ולא תעמוד ברעידת אדמה. לדבריה, "אמנם כרמיאל צעירה אבל חלק מהעיר כבר נבנתה בשנות ה-60 בבת אחת, לפני תקנות רעידות אדמה. מבנים רבים יפלו כמו קלפים כשתהיה רעידת אדמה. הבנייה הזאת לא יודעת לשאת עליה תמ"א 38. בשנה וחצי האחרונות מבול של יוזמות ורואות פוטנציאל בפינוי בינוי על כתפי מחלקה של 3 אנשים. לא רוצים לאבד את היזמים אבל רוצים ציביון לעיר. אז עושים מיפוי - מה המקומות החזקים, מה האזורים המאפיינים את העיר ומה האזורים הכושלים, ונותנים פתרונות יצירתיים".

ליטל שלף דורי, אדריכלית העיר חיפה, שהנחתה את המושב, סיכמה: "כולם אומרים שהערים בישראל נראים אותו דבר והבנייה דומה מאוד וזה די נכון. ואנחנו עובדים כדי לשנות את זה ובכל יישוב השפה הייחודית שלה".

כנס איגוד מהנדסי ואדריכלי ערים, שמתקיים בימים אלו (4-7.9) בקיבוץ אילות, בהשתתפות מעל 250 מהנדסי ואדריכלי ערים ורשויות מקומיות, מתמקד באתגרים בהם נתקלים המהנדסים והאדריכלים ובנושאים הבוערים של עולם הנדל"ן.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully