וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר חייב להקצות כספים להכשרות ולבטיחות

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות

31.8.2023 / 11:44

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל על האחריות של הממשלה בכל הקשור לפיתוח ענף הבניין

סטודנטים לומדים על ענף הבנייה. ShutterStock
על מנת להתמודד עם המחסור הענק בעובדים בבניין יש להתחיל מיידית בפתיחת מסלולי הכשרות, וכמה שיותר/ShutterStock

בימים אלו מנהלים משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר תהליך אשור הקצאות תקציבים לפעילויות בתחומי ההכשרות והבטיחות.

ענף הבניין נערך לקליטת אלפי עובדים במקצועות מגוונים וחשובים, וזאת על מנת להתגבר על המחסור באלפי עובדים, בעיקר מנהלי עבודה, עוזרי בטיחות, חשמלאים ומתקיני מערכות מיזוג ועוד.

בענף הבניין יש דרישה עצומה מהשטח. אלפי אנשים ממתינים לאישורי תקציב להכשרות, וכך יוכלו להצטרף למסלולים שבנינו במכללות השונות ברחבי הארץ.

מסלולי ההכשרות, שפועלים כבר כיום (אך לא בהיקפים הנדרשים) כוללים גם הכשרות מיוחדות לאוכלוסייה החרדית.

יצחק מויאל. CHARISMA PIXEL,
יצחק מויאל/CHARISMA PIXEL

הממשלה חייבת להקצות כמה שיותר כספים, כי יש אלפי אנשhם שנרשמו להכשרות ומוכנים להצטרף.
התשתיות קיימות וכל מה שצריך זה תקציבים שיאפשרו לאלפי עובדים להצטרף למסלולי ההכשרה.
שר השיכון ערך סיור במכללות שלנו, שהן התשתית לאקדמיה למקצועות הבניין. הוא ראה מקרוב את הדרישה מצד העובדים ואת היכולות שלנו לבצע את המשימה ולהביא לכך שאלפי עובדים חדשים יוכלו להצטרף למעגל העבודה בבניין.

על מנת להתמודד עם המחסור הענק בעובדים בבניין יש להתחיל מיידית בפתיחת מסלולי הכשרות, וכמה שיותר. מדובר בתהליך שלוקח זמן מאחר ועובד שמצטרף לענף הבניין צריך לצבור שנות נסיון על מנת להמשיך למסלולי הכשרה נוספים שיקדמו אותו לתפקידים כמו מנהל עבודה ותפקידים אחרים. לכן, יש להתחיל מיhדית בביצוע, וללא הקצאות כספים לא נוכל להתחיל את התהליך.

מגוון התפקידים מאפשר לעובדים צעירים להגיע לרמות שכר גבוהות תוך שנים ספורות. במסגרת מסלולי ההכשרה יש גם התחייבות לעבודה בחברות הבנייה הגדולות והמובילות בישראל, וחלק ממסלולי ההכשרה אף ממומנים ומסובסדים במלגות למועמדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סטודנטים לומדים על ענף הבנייה. ShutterStock
ענף הבניין הוא קטר צמיחה ואסור לנו לסמוך על כך שהדברים יקרו מעצם/ShutterStock

דווקא בתקופה כלכלית לא קלה, אנחנו חייבים לספק לישראלים את האפשרות לפתח קריירה עם ביטחון תעסוקתי ושכר גבוה. דווקא בזמן שענפים רבים במשק חווים משבר וגלי פיטורים, אנחנו חייבים לתת מענה לאלפי עובדים שמחפשים מסלולי קידום ושכר ראוי.

הכל תלוי בסופו של דבר במשרד האוצר. ממשלות ישראל לאורך השנים קיבלו החלטות, אך מעט מהן יושמו.

אפשר לפתח את הענף ולספק עבודה לאלפי אנשים. ענף הבניין הוא קטר צמיחה ואסור לנו לסמוך על כך שהדברים יקרו מעצם. הממשלה חייבת להוביל את התהליך ולאפשר לנו ליישם את החזון לבנייה ישראלית.

הקרן לעידוד הוכיחה שברגע שיש תקציבים לעניין ההכשרות היא מגיעה להישגים חסרי תקדים. לראייה הקרן עזרה להכשיר אלפי עובדים כגון מנהלי עבודה ועוזרי בטיחות. ברגע שהמדינה תקצה תקציבים נוכל באמצעות הקרן להגיע ולהכשיר עוד אלפי עובדים היות ויש דרישה רבה מאוד של עובדים שמעוניינים ואף פונים לקרן לעידוד. בימים אלו הקרן לעידוד פתחה באמצעות האקדמיה מספר רב של כיתות לימוד גם לאוכלוסיית החרדים וגם לבני המעוטים מהצפון ועד הדרום. אין לי ספק שאם נקבל את תמיכת הממשלה והתקציבים הנחוצים נצליח לגייס ולהכשיר את העובדים שכל כך חסרים לענף.

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully