וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בפרשת 'רום כנרת': האם מקרה ענבל אור חוזר על עצמו?

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 10:15

ביהמ"ש המחוזי מינה נאמנים זמניים לחברת הנדל"ן הוותיקה, רום כנרת, שצברה חובות של 137 מיליון שקל, חלק גדול מהם לרוכשי הדירות, שעשויים להישאר חסרי כל. השופטת: "התמונה שצוירה ע"י הנושים היא שחורה משחור". השופטת קבעה דיון נוסף ל-19 בספטמבר

דיון בענינה של ענבל אור, שלום, ת"א, 10 בנובמבר 2019. בועז אפרת, מערכת וואלה
דיון בענינה של ענבל אור, שלום, ת"א, 10 בנובמבר 2019/מערכת וואלה, בועז אפרת

פרשת רום כנרת ממשיכה להסתבך: בית המשפט המחוזי בתל אביב מינה היום (רביעי) את עורכי הדין אהוד גינדס ושי מילוא כנאמנים זמניים לחברת הנדל"ן רום כנרת.

בהחלטתה, השופטת נועה גרוסמן קבעה כי "יש עילה לכאורה לפתיחה בהליכים מחמת חדלות פירעון תזרימית. יש צורך דחוף במינוי בעל תפקיד". בנוסף, ציינה השופטת כי "התמונה שצוירה ע"י הנושים השונים היא שחורה משחור ביחס להתנהלות החברה ובעל השליטה ששון... מדובר באזרחים מן השורה אשר מסרו את מיטב כספם, חסכונות עליהם עמלו כל חייהם כדי לרכוש לעצמם דירה בפרויקטים של החברה והם עשויים לפי הנטען, להימצא עתה בחוסר כל".

בנוסף, השופטת הוציאה צו איסור דיספוזיציה, האוסר ביצוע עסקאות בנכסי החברה, בנוסף לצו איסור דיספוזיציה על נכסי בעל השליטה ששון באופן אישי, שנמצא בימים אלו בדובאי, בטענה כי הוא מחפש משקיעים.

עו"ד עדי בראונשטיין, בא כוח בעל השליטה ברום כנרת, מסר בתגובה להחלטה: "בכוונת בעל השליטה לשתף פעולה עם הנאמנים על מנת שהחברה תגבש הסדר עם כלל נושיה".

שופט בית משפט כסף. ShutterStock
ביהמ"ש המחוזי מינה נאמנים זמניים לחברת הנדל"ן רום כנרת/ShutterStock

החלטת השופטת ניתנה לאחר שאתמול (22.8) התקיים דיון בבית המשפט לאחר שהוגשו בקשות שונות בעניינה של החברה לרבות בקשה שהגישה החברה עצמה במסגרתה טענה כי חובותיה עומדים על כ-137 מיליון שקל. מנגד, טענו הנושים כי החברה ציירה תמונה ורודה מדי.

השופטת נועה גרוסמן ציינה בהחלטתה כי "התמונה שהתקבלה היא כי על פני הדברים, החברה נמצאת במצב בעייתי המצדיק בירור וניטור של גורם מקצועי אשר יבדוק אחד לאחד את ההתחייבויות השונות של החברה כלפי הרוכשים, יבדוק אם אין כפילויות במכירת הדירות, יעמוד על מצבה הכלכלי ועל האפשרויות שלה להשלים את הפרויקטים, אם בכלל, וכן את חובותיה כלפי הנושים השונים בין אם גופים פיננסיים, בין אם עובדים ובין אם רשויות מקומיות".

כמו כן, השופטת דחתה את הבקשה שהגישה חברת רום כנרת להגיע להסדר עם נושיה לפי תיקון 4 שבמסגרתו לא ממונה נאמן שמשתלט על ניהול החברה. "הפרחת סיסמאות כאילו נסיעת בעל השליטה לדובאי נועדה להשיג מימון, מבלי שיימסרו נתונים של ממש ביחס להיקפו של אותו מימון וזהות המשקיע לא תוכלנה לעמוד לעת הזו", קבעה.

במהלך הדיון אמר עו"ד עדי בראונשטיין, בא כוח כנרת רום כי "אילן ששון הקדיש את חייו וגם השקיע שבעה מיליון שקל לאחרונה בתוך החברה הזו. אני חושב שאילן ששון יהיה נכון ויסייע לבעל תפקיד שבית משפט ימנה. יש טענות שנטענות תרמיות. כולם זורקים דברים באוויר".

השופטת קבעה דיון נוסף ל-19 בספטמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"אין רגע במהלך הימים האחרונים שלא נגלה לנו עוד מחדל ועוד רמיה"

בהמשך להחלטת בית המשפט המחוזי למינוי נאמנים זמניים לחברת הנדל"ן רום כנרת, מסר עו"ד איתי אנשל, המייצג יחד עם עו"ד שלי נחום את רוכשי הנכסים מהקבוצה: "אין רגע במהלך הימים האחרונים שלא נגלה לנו עוד מחדל ועוד רמיה, עד שנראה שפרשיית ענבל אור מחווירה לעומת היקף ההונאה כביכול של קבוצת רום כנרת. בית המשפט הבין היטב את הקטסטרופה לכאורה וקיבל את בקשתנו לאיסור דיספוזיציה גורף על כלל נכסי החברה. אנו פועלים כבר מהבוקר מול הנאמנים שמונו לביצוע פעולות מידיות להצלת כספם ולדירותיהם של כלל לקוחותינו רוכשי הזכויות".

"בבית המשפט הצגנו צעד אחר צעד את מלאכת המחשבת שנעשתה כדי להונות לכאורה את המשקיעים, את העובדים ואת הרשויות בעוד שכספי הנאמנות עברו לחברות מימון חוץ בנקאיות והבעלים נמצא במדינה שאין עימה הסכם הסגרה"

בית המשפט נדהם לשמוע את הממצאים שהובאו על ידינו בפניו בכל מהלכיה הרמייה כביכול של החברה ובעליה ודחה כל הסף ניסיון החברה לדחות את הקץ להקפיא הליכים ולהמשיך לפעול. לאור התשתית שהנחנו בנודע למעשי התרמית הבלתי נתפסים לכאורה שך מכירות דירות בכפל שיעבוד קרקעת הרוכשים לחברות אשראי חוץ בנקאיות ללא ידעת הרוכשים ובניגוד חמור להוראות החוק ולהתחייבויות והצהרות החברה בהסכמים שנחתמו עימם".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully