וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יהיה גורלם של עשרות רוכשי דירות בפרשת רום כנרת?

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 12:19

חברת רום כנרת הודיעה לבית המשפט על רצונה להיכנס לעיכוב הליכים, במסגרת תיקון 4 לחוק חדלות פירעון. בינתיים, עשרות רוכשי הדירות בפרויקט היוקרתי של החברה בבת ים חרדים לגורלם, כשבעל השליטה בחברה נמצא בדובאי; מחר עתיד להיערך דיון דרמטי בבית המשפט

עשרות הרוכשים אשר התקשרו בהסכם לרכישת דירה בפרויקט סי-טאוור בבת ים היו בטוחים שיגיעו לדירת חלומותיהם עד היום, עם זאת, כעבור 6 שנים - יש במקום בור ענק ובעל השליטה בחברה היזמית, רום כנרת, נמצא בימים אלו בדובאי בטענה כי הוא מחפש משקיעים.

אתמול (א') הגישו כמה מעובדי החברה לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה למתן צו לפירוק החברה, שלטענתם נמצאת במצב של חדלות פרעון דה פקטו, חדלה לשלם משכורות לעובדיה, וכן חייבת בתשלומים רבים נוספים בגין הפרשות פנסיה וזכויות סוציאליות. במקביל, הגישה נציגות רוכשים של אחד ממגדלי המגורים של החברה בקשה לאיסור העברת כספים מחשבון הפרויקט לחשבון החברה. כל זה קורה כאשר בעל השליטה בחברה, עו"ד אילן ששון, שוהה כעת בדובאי, ולא ברור מתי והאם יחזור.

לטענת העובדים שהגישו את הבקשה, משכורת חודש יולי לא שולמה להם, ובמהלך השנתיים האחרונות לא העבירה החברה הפרשות לפנסיה באופן סדיר, כאשר מאז חודש ינואר 2023 לא העבירה החברה הפרשות לפנסיה כלל. זאת, על אף שלטענתם נוכו כספי הפנסיה משכרם.

בניינים בבת ים. ראובן קסטרו
אילוסטרציה: בנייה בבת ים/ראובן קסטרו

בהמשך לבקשת עובדי החברה, היום (ב') חברת רום כנרת הודיעה לבית המשפט על רצונה להיכנס לעיכוב הליכים, במסגרת תיקון 4 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

הדבר צורם במיוחד, לאחר שהחברה התייחסה בזלזול לתביעת העובדים לפרק אותה, הכחישה כל בעיה כלכלית, וייחסה את המהלך למסע נקמה של עובד לשעבר. יום לאחר מכן, כאמור, החברה מדווחת לבית המשפט על בור חובות אדיר בסך 137 מיליון שקל.

עורכי הדין גיא סרוסי ואוריאל זעירא, המייצגים גם רוכשים רבים בפרויקט סי-טאואר של החברה, וגם את עובדי החברה, מודיעים כי יתנגדו בכל תוקף לבקשת החברה.

לדברי עוה"ד סרוסי וזעירא, תיקון 4 לחוק חדלות פירעון נותן פתח לחברה ליהנות מהגנה מפני נושים, תוך שהיא ממשיכה לנהל את החברה, באמצעות הנהלתה הקיימת, להבראה. התיקון גם לא מאפשר לעובדים לקבל את שכרם וזכויותיהם הסוציאליות שנפגעו, מהמוסד לביטוח לאומי.

מה יהיה על רוכשי הדירות? נקבע דיון דחוף למחר בבית המשפט המחוזי

הבוקר (ב') נעתרה כבוד השופטת נועה גרוסמן מביהמ"ש המחוזי בתל אביב לבקשתם של עורכי הדין גיא סרוסי ואוריאל זעירא - והסירה את צו איסור הפרסום על החלטתה מאתמול. מחר עתיד להיערך דיון דרמטי בבקשה לצו איסור דיספוזיציה בכספי רוכשי דירות במגדל החמישי בפרויקט היוקרה סי-טאואר בבת-ים.

ההחלטה דנה בבקשה להטלת צו לאיסור דיספוזיציה על חשבון הנאמנות שבו הופקדו כספי ההשקעה של רוכשי הנכסים במגדל החמישי, בפרויקט סי-טאואר בבת-ים, שמנוהל על ידי חברת הנדלן 'רום כנרת'.

עורכי הדין סרוסי וזעירא, שהגישו את הבקשה, מייצגים 76 מרוכשי הדירות בקבוצת הרכישה של המגדל החמישי. עם הסרת איסור הפרסום ניתן לגלות כי השופטת גרוסמן נעתרה לבקשתם של עורכי הדין סרוסי וזעירא, והטילה כבר אתמול (20/9) צו איסור זמני לדיספוזיציה בכספי רוכשי הדירות בפרויקט, כספים שנאספו בחשבון נאמנות בבנק דיסקונט. ההחלטה נתקבלה במעמד צד אחד.

בהחלטתה קבעה השופטת גרוסמן דיון דחוף בבקשה למחר, יום ג' (22/8) בשעה 12:00 בצהרים בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שופט בית משפט כסף. ShutterStock
שופט בית משפט כסף/ShutterStock

בדיון מחר צפויה השופטת גרוסמן להורות על הטלת צו דיספוזיציה קבוע לכספי הנאמנות בפרויקט המגדל החמישי. "בעבר, במקרים דומים שבהם נחשפו מחדלים בניהול כספי משקיעים, כמו בפרשת פרי נדל"ן" אומרים עוה"ד סרוסי וזעירא, "הורה בית המשפט על מינוי נאמן זמני לחברה".

לדבריהם, תפקידו של נאמן זמני הוא לערוך בדיקה כוללת של התנהלות החברה מול לקוחותיה וספקיה. בבדיקה זו אמור הנאמן הזמני לבחון האם החברה נמצאת למעשה בחדלות פירעון, ולא מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה הכלכליות.

"במקרה שבו ימצא הנאמן הזמני כי החברה נמצאת למעשה בחדלות פירעון, ואין מנוס מכינוס נכסיה, החברה כולה תוכנס להקפאת הליכים, ובית המשפט ימנה לה נאמנים קבועים" מסבירים עוה"ד סרוסי וזעירא.

אל השופטת גרוסמן התנקזו בימים האחרונים ענייניהן של מספר קבוצות רכישה, שנוהלו תחת 'רום כנרת', ולכולן בקשה דומה - לשמור על כספי המשקיעים בנאמנות, למנוע מהחברה לעשות בהם שימוש. בנוסף, השופטת גרוסמן היא זו שהתמנתה לדון בקשתם של עובדי 'רום כנרת' להכנסת החברה לפירוק, וזאת משום ששכר חודש יולי לא שולם להם, ובנוסף, נמנעה החברה מלהעביר להם תשלומי פנסיה לאורך חודשים ארוכים, ופגעה בתנאיהם הסוציאליים.

בשל הצטברות הסימנים לקריסה כלכלית מתקרבת, עלול בית המשפט המחוזי בתל אביב לשקול בחיוב מינוי נאמן זמני, שיבדוק לעומק את מצב החברה. זו עלולה להיות בשורה רעה כמעט לכל המעורבים בפרשה. החברה עלולה לאבד את שליטתה בנכסיה, ורוכשי הדירות ייאלצו לצאת למאבק, להבטחת החזר כספי על השקעתם.

על פי הטענות שעלו בבקשות שהוגשו לבית המשפט, החברה הפרה ככל הנראה את חוק המכר, לא סיפקה ערבונות מספיקים, ולא ליוותה את הפרויקטים בליווי בנקאי הולם. כמו כן התגלה, כי למרות שהחברה גבתה את מלוא מחירן של הדירות מהרוכשים, היא לא השלימה את רכישת הקרקע, לפחות לא בפרויקט המגדל החמישי בסי-טאואר, דבר שעלול להעיד על התנהלות לא תקינה של הנהלתה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully