וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם עיריית תל אביב עברה ביודעין על חוק התכנון והבנייה?

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 15:47

על אף שנציגות התושבים של שכונת נופי ים הגישה ערר לוועדה המחוזית נגד התוכנית להקמת תיכון על יסודי בשטח השכונה - עיריית ת"א החליטה להוציא היתר בנייה לאחר שלושה שבועות, בניגוד לחוק התכנון והבנייה. העירייה: "העניין יידון במסגרת התשובה שתוגש לוועדת הערר"

קריית חינוך קיימת צפונית לאתר שבמחלוקת. יח"צ,
קריית חינוך קיימת צפונית לאתר שבמחלוקת/יח"צ

המאבק בין תושבי שכונת נופי ים לעיריית תל אביב עולה מדרגה, כאשר כשלושה שבועות בלבד לאחר שהוגש הערר כנגד עיריית תל אביב, החליטה עיריית תל אביב להנפיק היתר בנייה ולקדם את הפרויקט, וזאת למרות סעיף 152 (ב) (1) לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965, הקובע כי משהוגש ערר לא יינתן היתר עד למתן החלטה.

נזכיר, כי תושבי נופי ים הגישו את הערר כנגד ההחלטה של העירייה להקים בית ספר תיכון אזורי בתוך שכונת המגורים - כאשר לתושבי השכונה נודע כשבוע בלבד לפני העלייה על הקרקע על כוונת העירייה להתחיל בעבודות הבנייה המאסיביות, לטענת התושבים, ללא מחשבה סביבתית, חברתית ותחבורתית. הערר הוגש באמצעות עורכי הדין אמיר דנוס ושירלי גרוס.

לדברי עורך דין דנוס, "הערר שהוגש ביום 19.6.23 מופנה כנגד החלטת רשות הרישוי לאשר היתר לחפירה ודיפון, כנגד ההחלטה לאשר את תוכנית העיצוב וכנגד ההחלטה של רשות הרישוי לאשר את היתר הבניה לבניית קריית החינוך. חרף לשונו הברורה של החוק ובניגוד אליו, הנפיקה המשיבה, לאחר שלושה שבועות מהגשת הערר, היתר בניה והחלו בעבודת בניית השלד וחרגו באופן ניכר מהיתר חפירה ודיפון על פי חוות דעת המהנדס והשמאי עמית זיו".

האתר שבמחלוקת בתל אביב. יח"צ,
האתר שבמחלוקת בתל אביב/יח"צ

תמי חזני, פעילה חברתית בשכונת נופי ים: "בעזות מצח העירייה עוברת על חוק התכנון והבנייה, מאיצים בבנייה למרות הגשת הערר ולמרות שנקבע דיון לחודש אוקטובר לשני הצדדים. תמוה בעיני שראש עיריית תל אביב יפו נואם בקפלן נגד הדיקטטורה של הממשלה, ולצערי מדיניות עיריית תל אביב יפו לא נופלת מזה. השאלה שנשאלת היא: האם בעיריית תל אביב יפו בוצעה כבר רפורמה משפטית נגד תושביה?"

עוד, טוענת חזני: "בתשובתה לערר שהגשנו, העירייה התעלמה לחלוטין מהטיעון המרכזי המתייחס לסטייה מהפרוגרמה, וכמו כל ערר הטיעונים שלהם חוזרים ונשנים. הנושא הועבר לידיעתו של מבקר המדינה מר מתניהו אנגלמן".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"התנועה הצפויה בשל הקמת בית הספר אינה כזאת אשר לא ניתנת לנשיאה"

להלן תגובת עיריית תל אביב-יפו: "העניין יידון במסגרת התשובה שתוגש לוועדת הערר. נבקש להבהיר, כי מדובר בבית ספר על יסודי שעתיד לתת מענה בעיקר לתלמידי תושבי רובע 1 ולשכונות בקרבת בית הספר - צוקי אביב, רמת אביב ג' נוה אביבים רמת אביב. כמו כן, מספר התלמידים הצפוי בתפוסה מלאה הינו כ-1,500 תלמידים. מבחינה תחבורתית, תוספת התנועה הצפויה בשל הקמת בית הספר, אינה כזאת אשר לא ניתנת לנשיאה על ידי רשת הדרכים הקיימת והמתוכננת בסביבת בית הספר. בנוסף, צפוי כי ההגעה לבית הספר תיעשה בעיקר על ידי הליכה, רכיבה ושימוש בתחבורה ציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully