וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות שקלים יותר בחודש: בכמה עלו מחירי השכירות בעיר שלכם?

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 11:06

בזמן שמחירי הדירות בישראל המשיכו להציג קיפאון - ברבעון השני השנה נרשמו עליות חדות במחירי השכירות בכל הארץ ביחס לרבעון הראשון של השנה, ולרבעון המקביל אשתקד. איזו עיר רשמה את העלייה הגדולה ביותר במחירי השכירות?

ביטוח משכנתא. ShutterStock
אתם משלמים מאות שקלים יותר בכל חודש על שכירות/ShutterStock

התשואה בעננים: בעוד שהמחיר הממוצע של הדירות בישראל מדשדש בין ירידות לעליות קלות בלבד כבר חודשים ארוכים - מחירי השכירויות ממשיכים לזנק.

על פי מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול (15.8), ברבעון השני של 2023 נרשמו עליות חדות במחירי השכירות בערים הגדולות בארץ, ביחס לרבעון המקביל אשתקד וביחס לרבעון הראשון של השנה.

נתוני הלמ"ס מציגים כי שכר הדירה ממוצע בישראל עומד על 4,432 שקל, מדובר בעליה בשיעור של 5.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 1.4% מהרבעון הקודם, כאשר שוכרי הדירות משלמים היום בממוצע תוספת של 241 שקל כל חודש בהשוואה לשנה שעברה.

חוזה שכירות. ShutterStock
יותר משתלם לכם לחדש חוזה, מאשר לחתום על חוזה שכירות בדירה חדשה/ShutterStock

מבחינת גודל הדירה, שכר הדירה של דירות גדולות בנות 4.5-6 חדרים, עלה בשיעור הגבוה ביותר מבין הדירות, של 6.8% בחישוב שנתי, ו-1.5% ברבעון השני, כאשר מדובר בתוספת חודשית של 395 שקל בממוצע.

כמו כן, במידה ועומד להיגמר לכם החוזה, עדיף לכם לחדש אותו, שכן כניסה לדירה חדשה תעלה לכם הרבה יותר.

ממדד המחירים לצרכן עולה כי עבור השוכרים אשר חידשו חוזה באותה דירה בחודש האחרון נרשמה עליה של 3.8% במחירי השכירות לעומת אשתקד, ועבור שוכרים חדשים בדירה חדשה נרשמה עלייה של 9%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בכמה עלו מחירי השכירות בעיר שלכם?

כאשר בוחנים את הערים הגדולות, ניתן לראות כי בכל הערים שנבדקו נרשמו עליות מחירים גם בחישוב רבעוני וגם בחישוב שנתי.

דמי השכירות בכפר סבא עלו בשיעור הגבוה ביותר, של 7.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והשוכרים בעיר משלמים בממוצע 370 שקל יותר מדי חודש.

אחריה מדורגת תל אביב, עם עלייה של 7.1% בדמי השכירות החודשיים הממוצעים, תוספת של 442 שקל בחודש. בירושלים עלו דמי השכירות בכ-6.6% בממוצע; בנתניה ב-6.2% ובפתח תקווה בכ-5.7%.

העליות בשיעורים הנמוכים ביותר ביחס לרבעון המקביל אשתקד נרשמו באשדוד (2.2%); בני ברק (3.2%); באר שבע (3.5%) ורחובות (3.7%).

את שכר הדירה הגבוה ביותר משלמים היום בתל אביב, כ-6640 שקל בממוצע לחודש, ואחריה בהרצליה בה שכר הדירה הממוצע עומד על כ-6080 שקל, אחרי עלייה של 2% במהלך הרבעון האחרון.

את שכר הדירה הנמוך ביותר תשלמו בבאר שבע, 2843 שקל בממוצע לחודש, שעלה בכ- 3.5% ביחס לשנה שעברה. גם בחיפה שכר הדירה הממוצע עומד על כ-2986 שקל, אחרי עלייה של 4.3% בשנה האחרונה.

טיול אופניים בתל אביב. Shutterstock, ShutterStock
תל אביב, העיר עם ממוצע מחירי השכירות הגבוה ביותר: כ-6640 שקל בממוצע לחודש/ShutterStock, Shutterstock

שמאי המקרקעין שמוליק כהן, מנכ"ל ומבעלי חברת SK שמאות מסביר כי ישנן מספר סיבות לעלייה החדה במחירי השכירות: "קודם כל, הריבית הגבוהה על המשכנתה והקושי של צעירים לגייס את הסכומים הנחוצים לרכישת דירה גורמים להם להישאר בשוק השכירות. בנוסף, מול הביקוש הגבוה, יש ירידה בפעילות של משקיעים, הנובעת גם היא מעליית הריבית וכתוצאה ממס הרכישה הגבוה המוטל עליהם, והם קונים פחות דירות, כך שההיצע בשוק השכירות מצטמצם. שוק השכירות המוסדי (שכירות ארוכת טווח) קפא אף הוא בשל עליית הריבית ופחות יזמים מתמודדים על מכרזים של בנייה להשכרה".

שמאי מקרקעין שמוליק כהן מחברת אס.קי. שמאות. דובי שמחי,
שמאי מקרקעין שמוליק כהן מחברת אס.קי. שמאות/דובי שמחי

"סיבה נוספת היא שוק ההתחדשות העירונית והריסתן של אלפי יחידות דיור לצורך בנייתן מחדש, מייצר ביקוש נוסף לדירות להשכרה, בעיקר בערים בהן יש ריכוז גבוה של פרויקטים. מכל הסיבות האלו אני מעריך שהמגמה של עליית מחירי השכירות תמשך גם ברבעונים הקרובים"

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully