וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפל בעסקאות שובר שיאים, ועדיין: מחירי הדירות לא יורדים

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 11:06

תמיד חשבנו שהירידה בביקוש תוביל גם לירידת מחירים, אך בעוד הדיווחים על ירידה חדה בכמות העסקאות למגורים ממשיכים להגיע - המחיר הממוצע של הדירות בישראל מדשדש בין ירידות לעליות קלות בלבד

נדל"ן בתל אביב. ראובן קסטרו
עליה במחירי הדירות ב-10 מתוך 18 הערים הגדולות/ראובן קסטרו

תוצאות הרבעון השני של שנת 2023 הגיעו בימים האחרונים, ודוחות אגף הכלכלן הראשי באוצר והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה השמיעו שוב את המנגינה הקבועה שמלווה אותנו בחודשים האחרונים: מצד אחד ירידה של למעלה מ-40% בכמות העסקאות שבוצעו בתקופה הזו אל מול התקופה המקבילה בשנה שעברה, ומצד שני קיפאון מתמשך במחירי הדירות, המדשדשים בין ירידות ועליות קלות בלבד.

על פי הדוח, הממוצע הכללי של דירה ברחבי ישראל, נכון לרבעון השני הוא כ-1.97 מיליון שקל, והוא מבטא ירידה קלה של 0.6% ביחס לרבעון הראשון של השנה, ועלייה של כ-4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

כשמסתכלים על מחירי הדירות לפי אזורים ברבעון השני של 2023, ב-10 מתוך 18 הערים הגדולות אותן סקרה הלמ"ס - חלה עליה ביחס לרבעון הראשון של השנה, בחלקן עליה בשיעור דו ספרתי. מצד שני, חשוב לציין שבשתי ערים גדולות במרכז גם חלה ירידה מפתיעה ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון.

עליה בשיעור דו ספרתי בירושלים

על פי דוח הלמ"ס, העיר ירושלים מובילה את עליות המחירים, עם עלייה של 11.3% במחיר ממוצע לדירה ביחס לרבעון הראשון השנה, כשהמחיר הממוצע לדירה בעיר עומד כיום על כ- 2.8 מיליון שקל.

גם בבית שמש עלו המחירים ברבעון השני ב-10.5% ביחס לרבעון הקודם, ובסך הכל בכ-37% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. המחיר הממוצע של דירה בבית שמש עומד נכון לסוף הרבעון על כ-2.3 מיליון שקל.

גם בבני ברק עלו המחירים ברבעון בכ-8.2%, וסה"כ ב-9.2% בשנה האחרונה. המחיר הממוצע של דירה בעיר עומד על כ-2.16 מיליון שקל. בבירת הגנב, באר שבע, עלו המחירים בכ-6% ברבעון, ומחיר ממוצע של דירה בעיר עומר היום על כ-1.2 מיליון שקל.

עליות נרשמו גם בכפר סבא (4.4%); אשקלון (3.1%); בת ים (1.3%); חולון (1.2%); חיפה (0.8%); והרצליה (0.7%);

לא רק עליות: שתי ערי מרכז הובילו את ירידת המחירים

את ירידות המחירים ברבעון השני של השנה הובילה ראשון לציון, עם ירידה של 13.7% במחיר הממוצע של דירה ביחס לרבעון הראשון של השנה, כאשר מחירה הממוצע של דירה בעיר עומד כיום על כ-2 מיליון שקל.

גם ברמת גן נרשמה ירידה של 13% במחירי הדירות בהשוואה בין שני הרבעונים של השנה, ומחירה הממוצע של דירה בעיר עומד כיום על כ-2.77 מיליון שקל.

ביתר הערים נרשמו ירידות מתונות יותר, בנתניה ירדו המחירים ברבעון בכ-3.3%; ברחובות ב-2.5%; באשדוד ב-1.1%; בפתח תקווה וחדרה ב-0.4%, ובתל אביב ירדו המחירים ברבעון בכ-0.8%, כשמחירה הממוצע של דירה בעיר עומד על 4.16 מיליון שקל נכון להיום.

חשוב לציין כי הסקירה בוחנת את המחיר הממוצע בעסקאות יד ראשונה ויד שנייה שבוצעו בפועל במהלך הרבעון בחלוקה לגודל הדירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

" בשנה הבאה ייתכן ונחזור לראות עליות מחירים גורפות יותר"

אוהד אסרף, מנכ"ל ובעלים של קבוצת ארי מגורים לשיווק נדל"ן, מסביר את הקיפאון היחסי בממוצע מחירי הדירות בישראל: "שוק הנדל"ן בישראל נמצא היום באי וודאות, מצד אחד יש ירידה בעסקאות הנובעת מחוסר היכולת של הרוכשים לגייס הון עצמי לאור העלייה בעלויות המימון ומתוך ציפייה שהמחירים ירדו, אך מצד שני יש גם הרבה רוכשים שרואים את השוק העכשווי כשוק של הזדמנויות ומבצעים, גם עסקאות יקרות, שמשפיעות על המחיר הממוצע. השבוע גם ראינו ששוק היוקרה מתעורר ובתל אביב בוצעו עסקאות במחירי שיא".

אוהד אסרף מנכ"ל ובעלים ארי מגורים שיווק נדלן. רז רוגובסקי,
אוהד אסרף מנכ"ל ובעלים ארי מגורים שיווק נדלן/רז רוגובסקי

"לדעתי, גם ברבעונים הקרובים נמשיך לראות חוסר יציבות במחירים ושונות בין הערים, אולם לאור הירידה החדה הצפויה בהתחלות הבנייה כתוצאה מכישלון המכרזים הגדולים בחודשים האחרונים, בשנה הבאה ייתכן ונחזור לראות עליות מחירים גורפות יותר כתוצאה מהמפגש בין ביקושים גבוהים והיצע נמוך יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully