וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת להלבנת כספים: איך משפחה חרדית מצליחה לקחת משכנתה?

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 15:52

נחשף מסמך בנקאי של מזרחי טפחות המציג לכאורה את השיטה דרכה משפחה חרדית, שעל הנייר לא עומדת בתנאים ללקיחת משכנתה מצליחה בכל זאת לקחת את ההלוואה דרך העלמת עין של המנגנונים שנועדו לפקח על זה. בנק מזרחי: אנחנו מכירים גם בהכנסות מהלימוד בישיבה לצורך קבלת משכנתה

זוג חרדים. ShutterStock
זוג חרדים/ShutterStock

מערכת שלמה להלבנת כספים? מסמך בנקאי שחושף היום (ג') בעמוד הטוויטר שלו ראש תנועת "ישראל נאורה", נאור נרקיס, המועמד למועצת עיריית תל אביב-יפו, חושף לכאורה את התרמית הגדולה שמאחורי תהליך לקיחת המשכנתה על ידי משפחה חרדית, שעל הנייר לא עומדת בתנאי בנק ישראל ללקיחת ההלוואה.

נרקיס כותב כי מאחורי המסמך הבנקאי שהוא מציג, עם הכותרת "תצהיר הכנסות", מסתתרת שיטה שלמה של העלמת כסף שחור והפיכתו לכסף לגיטימי בעיני הבנק המלווה, תוך "רמאות כלל המנגנונים שנועדו לפקח על זה בדרך".

השיטה נחשפת

שלבי השיטה, כפי שמפרט נאור נרקיס בעמוד הטוויטר שלו

1. המשפחה החרדית עובדת בעבודה מסודרת אחת עם תלוש, ובעוד עבודה שמתנהלת במזומן, כלומר בכסף שחור שלא מדווח כלל לרשויות המס.

2. כדי לקבל משכנתא, צריך להראות לבנק הכנסות גבוהות. לפי בנק ישראל, כדי שבנק ייתן משכנתא, צריך להוכיח שגובה ההחזר לא עולה על 30% מההכנסות שלכם. לכן, לכל אדם יש אינטרס להוכיח סכום הכנסה כמה שיותר גבוה כדי ליטול משכנתא יותר גבוהה.

3. אבל יש בעיה. אי אפשר להציג לבנק רשמי כסף שחור! אי אפשר פשוט להתחיל לעשות העברות במזומן לבנק, מבלי שהבנק יבדוק את מקורות ההכנסה, או שתסתבך עם רשויות המס על זה שעבדת בשחור. וכאן נכנסים לתמונה בתי הדין הרבניים.

4. בחלק התחתון של המסמך, תראו אזכור להופעה בפני בית דין רבני. האברך מגיע לבית דין רבני ושם הוא "מצהיר" בפני הדיין כמה כסף הוא מרוויח באמת. כלומר, אם הוא מרוויח בתלוש 8,000, ויש עוד 12,000 שקלים בשחור, בית הדין הרבני כותב שמדובר ב-20,000 שקלים וזה קביל מבחינת הבנק.

5. אבל כיצד נרשמים אותם כספים שחורים? כאן נכנסים לתמונה הכויללים. האברך מונחה, 3 חודשים לפני נטילת המשכנתא, להגיע לכוילל שרשום כעמותה, לתת לו את הכסף השחור במזומן, ולקבל כנגד זה צ'קים שמעידים על זה שהוא קיבל תרומה כגמ"ח. כלומר - הכסף השחור מועבר לכוילל שרשום כעמותה, והעמותה מוציאה לאברך צ'ק כאילו תורם יהודי או גמ"ח הם אלו שנתנו לו את הכסף.

6. הטופס שאתם רואים ממולא עם הכנסה ממשכורת + הכנסה מגמ"ח והכל "כשר" בחתימת בית דין רבני מולו הצהיר האברך. מתקבל אישור עקרוני למשכנתא על סמך כסף שחור. והבנק מכוסה לגמרי לכאורה, כי זה כסף שניתן לאברך באופן לגיטימי כגמ"ח או תרומה.

7. התהליך הושלם. כסף שחור שלא דווח למדינה הופך לכסף לגיטימי לרכישת דירה וקבלת משכנתה, תוך רמאות כלל המנגנונים שנועדו לפקח על זה בדרך.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

"בדרך זו, מסייע הבנק גם לזוגות מהמגזר החרדי לרכוש דירה"

תגובת בנק מזרחי-טפחות לפרסום: "מזרחי טפחות מקפיד לנהל תהליך חיתום יסודי ומקצועי בכל בקשה למשכנתה מהבנק, בהתאם להוראות החוק ולכללי הרגולציה. באשר לפרסום היום, המתייחס לתהליך אישור משכנתאות במגזר החרדי, חשוב להבהיר כי בשל מאפייני השתכרות ייחודיים שיש במגזר הזה, הבנק לוקח בחשבון את הכנסות משק הבית, בין השאר גם מלימוד בכולל של אבי המשפחה".

"על מנת לוודא שמדובר בהכנסות קבועות ואותנטיות, הבנק דורש לקבל דפי חשבון מספר חודשים אחורה, על מנת לוודא שההכנסות עליהן הלווים הצהירו אכן מופקדות בחשבון הלווים באופן קבוע. בנוסף, דורש הבנק לקבל תצהיר של הלווים, בפני בית דין רבני או בפני עורך דין, שאלו אכן הכנסותיהם הקבועות".

"בדרך זו, מסייע הבנק גם לזוגות מהמגזר החרדי לרכוש דירה, תוך הבנה למאפייניהם וצרכיהם הייחודיים.
הבנק הקפיד בעבר וימשיך גם בעתיד על התנהלות בנקאית תקינה, ובוודאי שאינו מאפשר התנהלות פסולה ולא-חוקית, מכל סוג שהוא".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully