וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית חדרה מערערת: חברת חשמל חייבת לה חצי מיליארד שקל?

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 16:20

לאחר שועדת הערר ביטלה את דרישת התשלום שעיריית חדרה הגישה לחברת חשמל כהיטל השבחה על סך 592 מיליון שקל - עיריית חדרה מערערת על הביטול וטוענת: לא חוקי לבטל שומה רק כי לא צורפה אליה חוות דעת חתומה

ארובות תחנת כוח חדרה. ראובן קסטרו
תחנת אורות רבין חדרה/ראובן קסטרו

כחודשיים לאחר שועדת הערר ביטלה דרישת תשלום בסך של 592 מיליון שקל שהגישה עיריית חדרה לחברת חשמל: הועדה המקומית לתכנון ובניה חדרה הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור על החלטה זו של ועדת הערר, כאמור לבטל את דרישת התשלום.

לטענת הוועדה המקומית, דרישת התשלום בוטלה שלא כחוק - אך ורק כיוון שלא צורפה אליה חוות דעתה של המומחית שנשכרה לצורך חישוב שווי תחנת החשמל בעיר, ואשר על ניתוחיה התבסס תחשיב התשלום.

עיריית חדרה וחברת חשמל: מה קרה שם?

נזכיר, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חדרה דרשה לפני יותר משנתיים תשלום של מאות מיליונים כהיטל השבחה מחברת החשמל, בעקבות בניית יחידות ייצור חשמל חדשות בתחנת הכוח "אורות רבין" בעיר.

בעקבות זאת, הוציאה הוועדה המקומית לחברת החשמל חיוב בהיטל השבחה על סך של 592.5 מיליון שקל. לטענת הוועדה, נוצרה השבחה בקרקע של מעל מיליארד שקל, ומחצית ממנה היא היטל ההשבחה אשר אותו צריכה לשלם חברת החשמל.

חברת החשמל הגישה ערר לוועדת הערר המחוזית וטענה כי השומה עומדת בסתירה מהותית לתקינה השמאית וכי מדובר בתחנת כוח קטנה בהרבה מתחנת 'אורות רבין'. עוד, טענה חברת החשמל, כי התוכנית החדשה אינה תוכנית משביחה אלא רק הסבה לה עלויות כספיות. ועדת הערר המחוזית, כאמור, קיבלה את הערר וביטלה את השומה.

עיריית חדרה דורשת לבטל את הביטול

כעת, באמצעות משרד עו"ד עפר שפיר ושות' ועו"ד ארז שפירא, הגישה הוועדה המקומית ערעור לבית המשפט, ובו טענה כי ועדת הערר שגתה כאשר ביטלה את השומה, אך ורק כי לא צורפה חוות דעת חתומה של המומחית, עליה התבססה השומה.

לטענת הוועדה המקומית, אין חובה לצרף חוות דעת מומחה חתומה כתנאי לתוקפה של שומת השבחה, וגם אם מדובר בפגם כלשהו, ועדת הערר הייתה צריכה לאפשר לוועדה המקומית לתקן אותו ולא לבטל את השומה.

עוד נטען בערעור הוועדה המקומית, כי ועדת הערר קיבלה החלטה מבלי שהתייעצה עם גורם שמאי מוסמך, מה גם שבאופן חריג הרכב ועדת הערר לא כלל שמאי מקרקעין. לכן, לטענת חדרה, יש לפסול את החלטת ועדת הערר ולהשאיר את השומה על כנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully