וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא שם: באיזו עיר קיבלו זוכי מחיר למשתכן הנחה של מיליון שקל?

10.7.2023 / 14:47

תכנית מחיר למשתכר? על פי דוח הכלכלנית הראשית באוצר, זוכי פרויקט מחיר למשתכן בעיר במרכז הארץ קיבלו הנחה של מיליון שקל, גבוהה משמעותית מאשר ההנחה שניתנה בפריפריה. מהניתוח עולה כי כרבע מהרוכשים בפרויקט הזה מועסקים בהייטק

מחיר למשתכן. צילום מסך, ShutterStock
התכנית שתפתח את הפריפריה? תחשבו שוב/ShutterStock, צילום מסך

דו"ח הכלכלנית הראשית באוצר לחודש מאי האחרון פורסם היום (ב') וחושף נתון מפתיע במיוחד בנוגע לתכנית מחיר למשתכן.

על פי הדו"ח, בחודש מאי נרכשו 566 דירות במחיר למשתכן, ירידה של 33% לעומת מאי אשתקד. כשליש מהרכישות התרכזו באזור רחובות, מרביתן בפרויקט בראשון לציון - בו נמכרו כ-160 דירות בהנחה היסטרית של מיליון שקל (!!).

המחיר הממוצע לדירה שנרכשה עמד על 1.7 מיליון שקל. כאמור, בהשוואה למחירי דירות חדשות בגודל דומה שנרכשו בשכונות סמוכות על ידי זוגות צעירים בראשל"צ בשנת 2022, נאמדת ההנחה בדירות בסבסוד ממשלתי על קרוב למיליון שקל.

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
תכנית הנחה למשתכר?/ShutterStock

לשם ההשוואה, גובה ההנחה שניתנה בחודש מאי האחרון לדירות שנרכשו במחיר למשתכן בבית שאן עמדה על 676 אלף שקל. כלומר, ההנחות בראשון לציון היו גבוהות בכ-390 אלף שקל מאלו שניתנו בפרויקט הנ"ל בראשון לציון - זאת, למרות שמבדיקה שערכה הכלכלנית הראשית לאוצר נמצא כי השכר הממוצע למשק בית של הרוכשים בראשון לציון כפול מרמת השכר הממוצע של הרוכשים בבית שאן.

כך, נחשף כי ההטבות הגדולות ביותר בתכנית המחיר למשתכן ניתנו דווקא לאוכלוסייה המבוססת יותר במרכז הארץ, כאשר מהניתוח גם עולה כי רבע מהרוכשים בראשל"צ מועסקים בענף ההייטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully