וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לקבלני השיפוצים: סוף לתחרות עם עובדי הצמתים הפלסטינים?

רשות האוכלוסין מודיעה כי היא שוקלת להגביל את רישיון העבודה, מה שצפוי לשים סוף לתופעה הרווחת של פועלים פלסטינים שעומדים בצמתים ומקבלים עבודות ישר מלקוחות במחירים נמוכים משמעותית מהממוצע בשוק הישראלי

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה, מעבר אייל, מאי 2015. שלומי גבאי
בשורה לקבלני השיפוצים: סוף לתחרות עם עובדי הצמתים הפלסטינים?/שלומי גבאי

התאחדות קבלני השיפוצים פתחה לאחרונה בקמפיין "גוועלד" כנגד עובדי הצמתים הפלסטינים, שעומדים בצמתים ומקבלים עבודות ישר מהלקוחות, ולטענתם, מהווים תחרות לא הוגנת שתביא לקריסת הענף. רשות האוכלוסין בתגובה הגיבה כי היא שוקלת בימים אלו להגביל את רישיון העבודה לפלסטינים, מה שצפוי לשים סוף לתופעה הרווחת.

המצב היום במדינה שאלפי פלסטינים עם היתרים שונים שאינם קשורים לענף השיפוצים, כמו רישיון סוחר, רישיון חקלאות, היתר הניתן למחפשי עבודה, או רישיון עבודה הניתן לגברים פלסטינים עובדים בגיל 55 ומעלה - מגיעים עם כלי עבודה לצמתים ברחבי הארץ וממתינים שלקוחות פרטיים יאספו אותם לעבודות בביתם.

תופעה זאת מתרחבת לאחרונה עקב המיתון המורגש במדינה בכלל ובענף בפרט. בהתאחדות קבלני השיפוצים טוענים כי התחרות לא שווה ולא הוגנת, וכי זה הענף היחידי במדינה שנאלץ להתמודד עם פלסטינים, שיכולים להרשות לעצמם לעבוד במחירי רצפה, על עבודות באופן ישיר.

כמו כן, טוענים בהתאחדות, כי קבלן שיפוצים משלם מסים וביטוחים שהפועל הפלסטיני לא משלם, כמו גם הכשרות, תשלום לרשם הקבלנים ועוד. עובד פלסטיני יכול להסתפק ב-500 שקל ליום עבודה, מה שמהווה תחרות לא הגיונית הפוגעת באופן אנוש בקבלני השיפוצים הישראלים.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, טוען שמדינת ישראל חייבת לעשות סוף לתופעה בהקדם, שכן אם לא ינקטו צעדים, בקרוב ענף השיפוצים רובו ככולו עלול להיות בידי קבלני הצמתים הפלסטינים שמבצעים עבודות ללא תשלום חובם למדינה, תוך סיכון שלום הציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully