וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה! נדל"ן: הסכמות בין קיבוץ מגידו לתושבי ואדי ערה

תושבי האזור יצאו בהודעה משותפת שבה הם שוללים בתוקף את הפרסומים סביב המאבק: "חיים בשכנות רבת שנים, מתוך מסורת של הידברות, כבוד הדדי, וקיום פרויקטים משותפים"

פגישת משותפת של מגידו ווואדי ערה. לשכת מועצה אוזרית מגידו, אתר רשמי
פגישת משותפת של מגידו ווואדי ערה/אתר רשמי, לשכת מועצה אוזרית מגידו

בעקבות החשיפה בוואלה נדל"ן על כינוסי מחאה פלסטינים לפינוי קיבוץ מגידו והקמת היישוב הערבי ההיסטורי מלפני 48', נחתם סוג של הסכם שלום.

מועצה אזורית מגידו ותושבי וואדי ערה יצאו אתמול (שני) בהודעה משותפת ובה הם שוללים בתוקף את כל שפורסם סביב מאבק בין תושבי האזור, הוויכוח על אדמות הקיבוץ ושיוכן ההיסטורי. בכך, הם מקווים שירגיעו את השטח וימנעו את הגעת המחאות לשערי הקיבוץ.

בעקבות כך, התקיימה פגישה בין ראשי מועצה אזורית מגידו ונציגי ציבור מוואדי ערה לדון במצב. להלן ההודעה המלאה והמשותפת שיצאה מתוך הפגישה:

צומת מגידו, מבט מצפון. אלי אשכנזי
צומת מגידו, מבט מצפון/אלי אשכנזי

"אנו עדים לאחרונה לפרסומים מטעים בתקשורת, על המגמות והמאבקים, לכאורה, סביב קיבוץ מגידו ובית הקברות המוסלמי של הכפר אל-ג'ון. בעקבות הפרסומים הללו, התקיימה בסוף השבוע שעבר פגישה, בלשכת ראש המועצה האזורית מגידו, בהשתתפות נציגי תושבי וואדי ערה: סולימאן פחמאוי יו"ר ועד אל-רוחה ומוחמד מחאג'נה חבר הוועד, יחד עם איציק חולבסקי ראש המועצה, הגר ראובני חברת הנהלת המועצה, ואלישע שפירא יו"ר ועדת המעקב לביצוע הסכם 'הבנות אל-רוחה'. 'תושבי המועצה האזורית מגידו ותושבי היישובים בוואדי ערה, חיים בשכנות רבת שנים, מתוך מסורת של הידברות, כבוד הדדי, וקיום פרויקטים משותפים לרווחת כל תושבי האזור, יהודים וערבים. הכול בתיאום מרבי, תוך הקפדה שלא לפגוע באף אחד מיישובי האזור. גם בעתיד נמשיך לדון בלב פתוח ובשיתוף כל הגורמים הנוגעים לעניין, בכל בקשה שיעלה מי מהצדדים, ובכלל זה בבקשת התושבים לשמור את בתי הקברות ואת אתרי התפילה באופן המכבד את המתים ואת החיים. הכול מתוך שאיפה להגיע להסכמות שכל הצדדים יוכלו לקיימן. כך נהגנו עד היום וכך נפעל גם בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully