וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבור מסילת החוף לנמל חיפה מתקדם שלב נוסף: מה הולך להשתנות?

פרויקט חיבורי הנמל באורך של 1.4 קילומטר נמצא בשלבי ביצוע סופיים. כחלק מביצוע הפרויקט נפרץ מעבר תת קרקעי מתחת לכביש 22 באורך של כ-100 מטר. מה מטרת העבודות?

קבוצת אורון אחזקות והשקעות מדווחת היום (א') על השלמת שלב נוסף בפרויקט חיבור מסילת החוף לנמל חיפה החדש.

נכון להיום, פרויקט חיבורי הנמל באורך של קילומטר ו-400 מטר נמצא בשלבי ביצוע סופיים, כאשר בסופו יחבר את מסילת החוף לנמל מפרץ חיפה, מספנות ישראל, נמל קישון מזרח, ומתחמים נוספים.

"חיבור המסילה הינו מהלך נדרש והכרחי לטובת צמצום משמעותי של עומסי התנועה באיזור, על ידי הורדת כמות המשאיות המשנעות מטענים אל הנמל וממנו דבר שיקל על כלל ציבור הנהגים ועל העברת המטענים", מסביר שאול צוק, מנכ"ל אורון תשתיות ובנייה, את חשיבות הפרויקט.

כניסת הספינה הבריטית MC RICHMOND  לנמל חיפה. דוברות נמל חיפה, אתר רשמי
נמל חיפה/אתר רשמי, דוברות נמל חיפה

כחלק מהפרויקט, נפרץ מעבר תת קרקעי מתחת לכביש 22 באורך של כ-100 מטר. פריצת המעבר נעשתה כאמור בכביש 22, באחד מצירי התנועה המרכזיים בישראל בכלל ובצפון הארץ בפרט.

מדובר במקטע כביש שלא ניתן לסגור אותו לטובת עבודות ולכן בכדי לפרוץ את המעבר התת קרקעי, הוסט הכביש ב-4 שלבים שונים על מנת לאפשר את החפירה, הקמת קירות ויציקת תקרה תחת תוואי הכביש תוך שמירה על תפקוד מלא ורגיל של כל נתיבי התנועה בכביש.

זאת, בהמשך להודעה שפורסמה הבוקר על כך שוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה נתנה אור ירוק לקידום התוכנית לשינוי פני מפרץ חיפה - 'שער המפרץ' (תמ"א 75) ודחתה חלקית את הערר שהוגש על ידי נציגת אדם טבע ודין - תוך מתן הוראה על שינוי בתכנון רצועת החוף בתוכנית הגדולה של מפרץ חיפה המחודש והרחיבה את ההגנה על החופים. בין התיקונים, הוועדה קבעה איסור בינוי ב-35 מטר הנוספים מעבר לקו ה-100 מטר, בשל עליית מפלס פני הים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully