וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מספר תיקונים חשובים: אור ירוק לתכנית הענק במפרץ חיפה

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית נתנה אור ירוק לקידום תכנית מפרץ חיפה - עם מספר תיקונים בתכנון באופן שיאפשר שמירה על רצועת חוף. התוכנית תאפשר בנייה של עשרות אלפי דיור בתחומה ומיליוני מ"ר לתעסוקה

נמל חיפה. ארז מיכאלי
עם מספר תיקונים חשובים: אור ירוק לתכנית הענק במפרץ חיפה/ארז מיכאלי

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה נתנה אור ירוק לקידום התוכנית לשינוי פני מפרץ חיפה - 'שער המפרץ' (תמ"א 75) ודחתה חלקית את הערר שהוגש על ידי נציגת אדם טבע ודין - תוך מתן הוראה על שינוי בתכנון רצועת החוף בתוכנית הגדולה של מפרץ חיפה המחודש והרחיבה את ההגנה על החופים. בין התיקונים, הוועדה קבעה איסור בינוי ב-35 מטר הנוספים מעבר לקו ה-100 מטר, בשל עליית מפלס פני הים.

הערר הוגש נגד החלטת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחוף) בדצמבר 2022 שאישרה את קידום התוכנית. הטענה העיקרית בערר הייתה שהחלטת ה-ולחו"ף (הוועדה לשמירה על הסביבה החופית) לא התקבלה על בסיס מידע הדרוש לכל הקשור בשינויי האקלים ועליית פני הים.

בעניין זה, הדגישה הוועדה את החשיבות בקידום התוכנית ודחיפותה לאור המענה שהיא נותנת לצרכים חיוניים - פינוי חוות המכלים ומענה למצוקת הדיור.

כמו כן, הוועדה דרשה עדכון בהוראות התכנית, שיאפשר שמירה על רצועת חוף ללא בינוי לתקופת ביניים עד קבלת מסקנות המינהלת לשינוי אקלים במשרד להגנת הסביבה. הוועדה ציינה כי מדובר בפתרון ביניים עד קבלת מסקנות המינהלת וכי בתכניות המפורטות יתוכנן בהתאם למסקנות שיתקבלו בעניין עליית מפלס פני הים, כאמור. יתר הטענות נדחו.

מה תכלול תכנית הענק לשינוי מפרץ חיפה?

תוכנית 'שער המפרץ' מקודמת בשיתוף מינהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל, ומטרתה שינוי פני מפרץ חיפה, קביעת תמונת העתיד והתוויית מדיניות תכנון עדכנית במרחב זה.

התוכנית תאפשר כעשרות אלפי דיור בתחומה, הקמת שטחי תעסוקה בהיקף של כ-5 מיליון מ"ר, מבנים ציבוריים בהיקף של כ-3 מיליון מ"ר, 6,000 דונם שטחי פארק מטרופוליני ונחלים, כ-1.5 מיליון מ"ר למסחר וכן בתי מלון מסוגים שונים, וכל זאת במטרה לחזק את מטרופולין חיפה ולשפר את איכות החיים של תושבי האזור.

ההחלטה לקדם את התוכנית הינה בהתאם להמלצות ועדת המנכ"לים הבינמשרדית אשר מונתה לעסוק בנושא והגישה את המלצותיה ביוני 2021, ובהמשך להחלטת הממשלה לעניין אסטרטגיה לפיתוח ולקידום מפרץ חיפה מיום 6.3.22.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully