וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר המודל החדש: תכנית דירה בהנחה חוזרת לאזורי הביקוש

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 17:10

במסגרת המודל החדש אושר ביטול מגבלות המחיר למ"ר של ההגרלות, מה שישיב למפת ההגרלות גם את ערי המרכז | ההנחות יועלו עד לחצי מיליון שקל או 25% משווי הדירה | אושרה קדימות בהגרלות למילואימניקים ומשפחות של נכים

מגדלים ובניינים במרכז העיר תל אביב. ShutterStock
תכנית דירה בהנחה חוזרת לתל אביב/ShutterStock

מועצת מקרקעי ישראל, בראשות השר גולדקנופף, אישרה את המודל החדש של תכנית דירה בהנחה - במסגרתה אושר ביטול מגבלות המחיר למ"ר של ההגרלות, מה שיחזיר את ערי המרכז המבוקשות, כמו תל אביב, רמת השרון, הרצליה וכו', למפת ההגרלות של התכנית, לאחר היעדרות של כשנתיים.

החלטה זו של השר גולדקנופף מבטלת למעשה את החלטת קודמו בתפקיד, זאב אלקין, להוציא את ההגרלות בתכניות הדיור מן הערים המבוקשות במרכז הארץ, והשאלה שעולה היא: האם צריך לעודד הנחות במקומות המבוקשים בישראל על חשבון הפריפריה?

עוד, במסגרת המודל החדש של תכנית דירה בהנחה: ההנחות על דירה בהנחה יוגדלו ויגיעו עד ל-500 אלף שקל מיליון שקל או 25% משווי הדירה. עם זאת, בערי המרכז ותל אביב, שחוזרות למפת ההגרלות כאמור, ההנחות יהיו מופחתות.

בשורה למשרתי המילואים ולציבור הנכים ומשפחותיהם

הצעתו של השר גולדקנופף, למתן קדימות בהגרלה לחיילי מילואים ומשפחות של ילדים נכים מדרגה ראשונה, אושרה גם היא במועצה.

בגזרת ההטבות לחיילים המילואים: המועצה אישרה את הגדלת המענק הניתן לחיילי מילואים ברכישת קרקע בפטור ממכרז לבנייה צמודת קרקע מ-75,000 ל-100,000 שקל, בהמשך להמלצת שר הביטחון ושר הבינוי והשיכון מלפני שבוע. נקבע כי ההנחה תהיה חד פעמית ותינתן עבור יחידת דיור אחת בלבד.

בהצדעה מילואים. צילום מסך, צילום מסך
הטבות נוספות לחיילי המילואים/צילום מסך, צילום מסך

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף: "העברנו אתמול בישיבת מועצת רמ"י שורה של החלטות חשובות ומשמעותיות לטובת כלל אזרחי ישראל. בהם החלטות של הגדלת ההיצע, מודל חדש של דירה בהנחה. בנוסף העברנו החלטה לתת עדיפויות בהגרלות דירה בהנחה לחיילי מילואים, לצד הגדלת המענק לחיילים ברכישת קרקעות".

"בנוסף, החלטה חברתית מהמעלה הראשונה שהעברנו היום היא להרחיב את הזכאות להורים לילדים נכים רתוקים שיזכו לקדימות בהגרלות. בטוחני, כי שלל ההחלטות שהעברנו לצד פעולות נוספות שאנו נוקטים יהוו את יריית הפתיחה בעשיה שלנו למען שוק הדיור בישראל ויביאו לתחילת הפתרון של מצוקת הדיור בישראל".

על זה הוסיף יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "אנו מאמינים כי קיים פוטנציאל גדול גם בקידום פרויקטים בערים ויישובים מחוץ לאזורי הביקוש מתוך ההבנה כי הגדלת ההיצע צריכה לקרות בכל רחבי הארץ בכפרי ובעירוני יחדיו ובקרוב נציג החלטות משמעותיות גם בתחום זה. אני בטוח בהירתמות כלל הגורמים בכדי לצלוח משימה חשובה זו".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully