וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו ההטבות למשרתי המילואים: זה מה שיקבלו בתחום הדיור

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 8:21

אושרו הקלות למשרתי מילואים בגובה של כ-200 מיליון שקל. בתחום הדיור, ההטבות שאושרו כוללות הגדלת גובה ההנחה ברכישת קרקעות ל-100 אלף שקל, ובהמשך צפויות לכלול מתן עדיפות בפרויקטים של מחיר מטרה והגרלות דירה בהנחה

חיילי צה"ל באימון. ShutterStock
אושרו ההטבות למשרתי המילואים/ShutterStock

בהמשך לפרסום מלפני שבועיים, ועדת השרים לעניין מערך המילואים בראשות שר הביטחון יואב גלנט, אישרה היום (שני) הטבות בשווי של כ-200 מיליון שקל למשרתי המילואים. בין ההטבות שאושרו בשלב זה: הקלות לסטודנטים, מענק קייטנות וצהרונים שנתי בגובה 1,500 שקל, וכן מענק שנתי קבוע בגובה 1,250 שקל ל-"כלכלת בית", שתחליף את ההנחה בארנונה ובחשמל עליה הכריזו לאחרונה.

בתחום הדיור, הטבה שכבר אושרה בוועדה מגדילה את גובה ההנחה ברכישת קרקעות מ-75 אלף שקל לעד 100 אלף שקל, כשבשלב הבא צפוי משרד הביטחון לאשר מתן עדיפות בפרויקטים של "מחיר מטרה" למשרתי ומשרתות המילואים, וכן בהגרלות דירה בהנחה.

עופר פטרסבורג, כתב וואלה נדל"ן, כבר התייחס למתן הטבות למילואימניקים בתכניות הדיור של המדינה, ואמר כי מדובר אמנם במהלך מבורך על פניו, עם זאת, עד שהממשלה לא תגדיל את זמינות הדירות הרי שמדובר בכל מקרה בהפסד כפול: גם המתנה ארוכה למפתח וגם התייקרות השכירות.

ההטבות שאושרו, ואלו שעל הפרק

  • הקלות לסטודנטים - קבלת שתי נקודות זכות עבור ביצוע 10 ימי מילואים; זכאות למועד בחינה נוסף בתוך 45 יום או בסמסטר עוקב וצפייה בהקלטה של שיעורים (בכפוף לאישור המל"ג / ות"ת);
  • הגדלת גובה ההנחה ברכישת קרקעות מ-75 אלף שקל לעד 100 אלף שקל;
  • מלגות לתארים אקדמיים מתקדמים בתחומי המדעים.
  • מענק כלכלת הבית - מענק שנתי ואחיד בגובה 1,250 ש"ח בגין תשלומי משק בית למשרתי מילואים פעילים;
  • מענק קייטנות וצהרונים - מענק שנתי בגובה 1,500 ש"ח למשרתי מילואים הורים לילדים עד גיל 16, אשר ביצעו שירות מילואים פעיל 5 ימים ומעלה בחודשים יולי-אוגוסט;
גלנט על איראן: "עלולים להידרש לממש את חובתנו להגן על שלמות ארצנו". ניקול לקסבי, דוברות משרד הביטחון, משרד הביטחון
הרמטכ"ל, הרצי הלוי, יחד עם שר הביטחון, יואב גלנט/משרד הביטחון, ניקול לקסבי, דוברות משרד הביטחון

כמו כן, משרד הביטחון הודיע כי צפויות הטבות נוספות שיאושרו בקרוב, ביניהן מלגות לתארים אקדמיים מתקדמים במדעים, העדפה בפרויקט דיור "מחיר מטרה", אירועי תרבות לחיילי מילואים וסבסוד כניסה לאירועי תרבות וספורט וכן לאתרי מורשת.

שר הביטחון, יואב גלנט: "למשרתי ומשרתות המילואים תפקיד מכריע בפעילות צה"ל בעתות שגרה ולחימה. ראינו לכך הוכחה במבצע האחרון בעזה. אנשי המילואים המקריבים מעצמם לטובת המדינה ולביצור ביטחונה ראויים לכל הערכה, ואכן ההחלטה שאושרה היום פה אחד הינה חסרת תקדים בהיקפה הכספי אבל מעבר לכך היא אמירה ברורה כי למי שתורם מגיע יותר".

הרמטכ"ל, הרצי הלוי: "מערך המילואים מהווה חלק הכרחי ביכולותיו של צה"ל לעמוד במשימותיו - בשגרה ובחירום. צה"ל רואה חשיבות רבה בשמירה על כשירות מערך המילואים ונפעל לחזקו. אנשי המילואים ראויים לכל הוקרה ואנו נוסיף לשמר זאת".

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, מסר: "כפי שהבטחתי אנחנו דואגים לחיילי המילואים. כבר במועצת מקרקעי ישראל בשבוע הבא נביא לאישור את הגדלת מתן ההנחות על הקרקע ל-100 אלף שקל, ומתן קדימות לחיילי מילואים בהגרלות דירה בהנחה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully