וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד ירידה חדה בכמות העסקאות: יזמים מדווחים על זינוק בהתעניינות בדרום

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 14:39

דו"ח הכלכלנית הראשית באוצר הציג אמנם ירידה בחודש אפריל ברכישת דירות בכל חלקי הארץ, עם זאת יזמים בפרויקטים בדרום מספרים על זינוק בהתעניינות של משפחות מהמרכז, ומציינים את עליית הריבית כגורם המרכזי לכך

בניה בשכונת יהושפט הירוקה בערד. יח"צ,
בניה בשכונת יהושפט הירוקה בערד/יח"צ

לצד נתוני דו"ח הכלכלנית הראשית באוצר לחודש אפריל, שמציגים ירידה חדה בכמות עסקאות הנדל"ן ברחבי הארץ כולה, וגם בפריפריה, יזמי נדל"ן בדרום הארץ טוענים כי בשבועות האחרונים ישנה תופעה החוזרת על עצמה לפיה משפחות שבעבר התעניינו ברכישת דירה במרכז הארץ, פונות כעת לאפיקים אחרים ומבקשות לרכוש דירות בפריפריה, כולל בנגב.

"בשבועות האחרונים אנחנו מקבלים הרבה יותר שיחות והתעניינות מצד זוגות שרוצים לרכוש דירה בנגב, זה לא חדש לנו שזוגות רוצים לעזוב את המרכז ולעבור לנגב בשל סיבות כאלו ואחרות כמו חינוך, תשתיות חדשות, מרחב גדול יותר ומחיר הדירות שהוא זול משמעותית למרכז, אבל אחת הסיבות שחוזרות אצל לא מעט זוגות היא עליית הריבית ושחיקת ההון העצמי, כך שמצד אחד הם לא יכולים לרכוש דירה במרכז ומצד שני הם רוצים להיות בעלי בתים, ולכן האופציות שלהם זה בנגב או בגליל," כך מסביר שלמה לחיאני, בעליU יזמות והשקעות נדל"ן.

לחיאני מציין כי גם הטבות המס שהמדינה מעניקה לזוגות שיורדים דרומה גורמת להם לשקול שוב אם לרכוש דירה במרכז עם מחיר מופקע והלוואה גבוהה או להתרחק מעט מהמרכז ולקנות דירה מרווחת במחיר של מיליון וחצי שקל, לדוגמה.

בניה בשכונת יהושפט הירוקה בערד. יח"צ,
בניה בשכונת יהושפט הירוקה בערד/יח"צ

אברהם ניסן, מבעלי קבוצת מולדת נדל"ן, מספר את אותו סיפור "נניח וההון העצמי של אותה משפחה עמד על חצי מיליון שקל לפני עליית הריבית, הרי שהיום הוא שווה הרבה פחות בשל העלייה, והבנקים לא יכולים לתת לאותם זוגות משכנתאות שעולות על 25% מערך הדירה, אז מטבע דברים הזוגות האלו פונים לפריפריה, ולשמחתי הם גם מבינים שיש כאן בשורה".

במחיר הרבה יותר נמוך לעומת המרכז, הם מקבלים מפרט עשיר יותר, דירות מרווחות ומרחב גדול יותר, אין פקקים והדרך למרכז הרבה יותר קצרה היום בשל התשתיות "החדשות, כמו מחלפים שנבנו בזמן האחרון, כבישים חדשים ועוד. אם בעבר נסיעה מהמרכז לערד לקחה כשעתיים וחצי, היום אפשר להגיע מהמרכז לערד בשעה ורבע עד שעה וחצי".

עוד, מוסיף ניסן, "כי מדובר בהזדמנות ליישב את הנגב, במרכז כבר אין איפה לבנות, הכל דחוס ומלא, בואו לערד".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully