וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר החרדית הבאה? בהחלטת ממשלה, שטחה של העיר הזו יורחב

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 8:31

מתגברים את הבנייה לחרדים: שר הפנים חתם על העברת 5,467 דונם לתחומה של העיר קרית גת. לדבריו, מדובר בצעד שנועד להקל על משבר הדיור של האוכלוסייה החרדית | 25 אלף דירות צפויות להיבנות בשטחים אלו

העיר קריית גת. ShutterStock
העיר קרית גת מתרחבת/ShutterStock

5,467 דונם נוספים, 25 אלף דירות ועשרות אלפי תושבים חדשים בדרך לקרית גת: שר הפנים, משה ארבל, חתם אמש (א') על העברת 5,467 דונם מהמועצות האזוריות שפיר ולכיש לתחומה השיפוטי של עיריית קריית גת. לדבריו, מדובר בצעד משמעותי בהתמודדות עם משבר הדיור של האוכלוסייה החרדית בישראל.

החתימה על הרחבת תחומה של העיר התקבלה מאחר שמדובר בעתודות פיתוח חשובות לעיר המתפתחת, וכן לאור אישור תכניות רחבות היקף של כ-25,000 יחידות דיור בשטחים הללו.

הוועדה הגיאוגרפית ירושלים, יו"ש והשפלה החלה את דיוניה בתוכנית עוד בשנת 2020. כעת, בהתחשב במסקנות דו"ח מבקר המדינה מ-2023, שלפיהן שיעור תוכניות הדיור החדשות לאוכלוסייה החרדית נמוך מאוד מהנדרש, החליט שר הפנים ארבל להוציא אותה אל הפועל ולהרחיב את שטחה של העיר הדרומית.

רובע מגורים חדש בצפון העיר קרית גת – "כרמי גת צפון". הדמיה - ארמון אדריכלים,
רובע מגורים חדש בצפון העיר קרית גת – "כרמי גת צפון"/הדמיה - ארמון אדריכלים

עם ההחלטה, כאמור, יועברו ארבעה מתחמים בהיקף של 5,467 דונם לעיריית קרית גת לטובת מימוש שלוש תכניות בינוי משמעותיות - תמ"ל 1011, תמ"ל 1011/א ותכנית 'רובע דרום', הכוללות בין היתר תכנון מאושר לכ-25,000 יחידות דיור. לצד זאת, החליט השר על הותרת שטח המיועד להקמת מתקן פוטו-וולטאי בתחומי המועצה האזורית שפיר.

שר הפנים משה ארבל: "בשורה אדירה לתושבי קריית גת וצעד משמעותי בהתמודדות עם משבר הדיור של האוכלוסייה החרדית בישראל. הרחבת תחום השיפוט של העיר יאפשר בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור חדשות, הקמת אזורי מסחר ראויים ומקומות תעסוקה רבים, בהתחשב בגידול האוכלוסייה העתידי הצפוי. ההחלטה החשובה שמה דגש על דו"ח מבקר המדינה החמור שיצא השנה, וקבע כי מדינת ישראל נכשלה במתן מענה לצורכי הדיור של הציבור החרדי. המהלך שאנו מקדמים היום מתחיל את התיקון ואת השלמת הפערים שנוצרו".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully