וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדקנופף נגד סמוטריץ': מהווה חסם מרכזי בקידום תכניות דיור

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 17:42

צרות בקואליציה: במכתב ששלח היום לרוה"מ, מצביע שר הבינוי והשיכון גולדקנופף על שר אוצר סמוטריץ', כאשם העיקרי בעיכוב תכניות דיור איכותיות שנועדו להילחם במשבר הדיור. המכתב נשלח לאור הביקורת שנשמעה לאחרונה בקואליציה נגד רמ"י

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, יצחק גולדקנופף, מאיר פרוש. אריה ליב אברמס, נועם רבקין פנטון, יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
צרות בקואליציה/עיבוד תמונה, אריה ליב אברמס, נועם רבקין פנטון, יונתן זינדל, פלאש 90

בהמשך לכתבה שפורסמה ביום חמישי האחרון על המכתב ששלחו ראשי המועצות בגליל לראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים נוספים בקואליציה - במכתב תגובה ששלח הבוקר (א') שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, לראש הממשלה, יוצא השר להגנת רשות מקרקעי ישראל.

במהלך המכתב, מפרט השר גולדקנופף על הצעדים והמהלכים המבוצעים על ידי רמ"י בימים אלו, אותם היא מתכוונת להביא לאישור במועצת מקרקעי ישראל הקרובה, המורכבת, כפי שטורח השר להזכיר לרוה"מ, מנציגי הממשלה והקרן קיימת לישראל.

"רשות מקרקעי ישראל בראשותי עושה כל שלאל ידה כדי להגדיל את היצע הקרקעות", כותב השר, "ובשנתיים האחרונות עברה בעשרות אחוזים את היעדים שקבעה לה הממשלה. ישנם צעדים רבים נוספים והצעות נוספות שנשמח להציע, ושבעזרתם אני פועל למאבק בעליית מחירי הדיור בכל הארץ".

בצלאל סמוטריץ',  ליל העברת תקציב המדינה. 22 במאי 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
סמוטריץ': "מהווה חסם מרכזי בהוצאה לפועל של תכניות דיור איכותיות"/לשכת העיתונות הממשלתית

עם זאת, דווקא בשורות המסכמות את המכתב בן ששת העמודים, בוחר גולדקנופף לחשוף את הסיבה האמיתית לשמה הוא שלחת את המכתב כאמור לראש הממשלה, ובצורה מקצועית, כמו בדרך אגב, כותב: "טוב יהיה, כי אם חלף האשמות חסרות שחר של שותפים כאלה ואחרים בממשלה כלפי רשות מקרקעי ישראל, תירתם הממשלה כולה ובפרט שר האוצר, אשר מהווה חסם מרכזי בהוצאה לפועל של תכניות דיור איכותיות, לטובת הצלחת מהלכים אלה אשר אינם אלה לשם שמיים ולטובת הצלחתנו והצלחת בנינו ובנותינו בבניין הארץ".

נזכיר, כי במכתב בנשלח בחמישי האחרון לראש הממשלה, מאשימים ראשי המועצות בגליל כי המדיניות הנוכחית של רשות מקרקעי ישראל ומינהל התכנון מגבילה את התפתחות היישובים בתחומן ופוגעת במאמצים להרחבת היישובים בגליל, הנחשבים, לטענתם, למימושה בפועל של הציונות.

סמוטריץ' הוא לא היחיד שתקף את רמ"י, במסגרת סערת רמ"י וראשי המועצות בגליל. שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, התייחס גם הוא למכתב, ואמר: "בישיבת הממשלה שהתקיימה בתחילת השבוע, העליתי על סדר היום את המצב הקשה של ההתיישבות היהודית בגליל והזהרתי כי אם הממשלה לא תפעל בנושא באופן מידי ומשמעותי ההתיישבות בגליל, חלילה, תקרוס. אני מאמין שראש הממשלה נתניהו יקדם את הנושא ונציל את ההתיישבות בגליל".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully