וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על הממשלה לפעול באופן מיידי - או שההתיישבות בגליל תקרוס"

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 10:13

במכתב שנשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו, טוענים ראשי המועצות בגליל כי הגבלת הרחבת הישובים בגליל באמצעות המדיניות שמובילות רשות מקרקעי ישראל ומינהל התכנון, מעמידה את עתיד ההתיישבות באזור בסכנה

המכתב שנשלח לראש הממשלה מראשי המועצות בגליל. יח"צ,
המכתב שנשלח לראש הממשלה מראשי המועצות בגליל/יח"צ

במכתב שנשלח אמש (ד') לראש הממשלה בנימין נתניהו, החתום על ידי ראשי המועצות האזוריות בגליל: מועצה אזורית מטה אשר, מועצה אזורית משגב, ומועצה אזורית הגליל התחתון, דורשים האחרונים לתקן את המדיניות התכנונית והקרקעית בגליל, המיושמת על ידי רשות מקרקעי ישראל ומינהל התכנון - ובכך להציל את ההתיישבות באזור.

לטענת שולחי המכתב, המדיניות הנוכחית מגבילה את התפתחות היישובים ופוגעת במאמצים להרחבת היישובים בגליל, הנחשבים, לטענתם, למימושה בפועל של הציונות.

במהלך המכתב, מברכים ראשי הרשויות את ראש הממשלה על התמיכה שהביע בשינוי המדיניות, וגורסים כי לטעמם נדרשות פעולות מעמיקות ומפורטות יותר בכדי להשיג את היעדים הבאים: אפשרות להרחבת ישובים קהילתיים ל-1,000 משפחות לכל ישוב, תוך הגדלת שטחי הישובים בכ-50%; הקצאת קרקע למתיישבים חדשים, ביניהם מחוסרי דיור, יוצאי צבא ושירות לאומי ב-10% משווי הקרקע, תוך התניה שעליהם לבנות על הקרקע את ביתם; הקצאת קרקע לאגודות שיתופיות להתיישבות; הקצאת 30 דונם לבניית מבני תעסוקה בכל יישוב קהילתי.

יצחק וסרלאוף שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי: "אסור להפלות יהודים, בגלל שהם יהודים". צילום: אסי אפרתי, לע״מ, אתר רשמי
שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף/אתר רשמי, צילום: אסי אפרתי, לע״מ

המכתב נשלח בהעתק גם לשרי ממשלה, חברי כנסת ופעילי התיישבות בפריפריה.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, מסר בתגובה למכתב ראשי המועצות לרוה"מ בנימין נתניהו: "בישיבת הממשלה שהתקיימה בתחילת השבוע, העלתי על סדר היום את המצב הקשה של ההתיישבות היהודית בגליל והזהרתי כי אם הממשלה לא תפעל בנושא באופן מיידי ומשמעותי ההתיישבות בגליל, חלילה, תקרוס. אני מאמין שראש הממשלה נתניהו יקדם את הנושא ונציל את ההתיישבות בגליל".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully