וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת הענק מתממשת: הפניקס הזרימה 120 מיליון שקל ראשונים לאאורה

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 16:30

על פי ההסכם, בשנה הקרובה תזרים הפניקס 350 מיליון שקל עבור הון עצמי ל-4 פרויקטים, עם אופציה להשקעה של 250 מיליון שקל בפרויקט נוסף | בתמורה, הפניקס תהיה שותפה ל־30% מרווחי המכירה בפרויקטים

אאורה הטייסים, תל אביב. יח"צ,
אאורה הטייסים, תל אביב/יח"צ

כח כפול ומכופל: לאחר דיווח תוצאות חיוביות בתחילת השבוע, חברת אאורה מכריזה היום (ד') על תחילת מימוש ההסכם עם הפניקס, לאחר שהזרימה לאאורה 120.5 מיליון שקל ל-2 פרויקטים ראשונים (במסגרת ההסכם) של התחדשות עירונית.

כמו כן, כבר בשנה הקרובה צפויה חברת הביטוח להשלים הון עצמי בשני פרויקטים נוספים בסך של כ-230 מיליון שקל, וסה"כ כ-350 מיליון שקל, כפי שנקבע בהסכם.

עוד, על פי העסקה שנסגרה, להפניקס זכות קדימה להעמיד הון עצמי בסך כ-250 מיליון שקל נוספים לפרויקט חמישי עתידי - כך שמימוש מלא של ההסכם הוא בהיקף כולל של כ-600 מיליון שקל.

אאורה הטייסים, תל אביב. יח"צ,
אאורה הטייסים, תל אביב/יח"צ

נזכיר, כי במסגרת ההסכם האסטרטגי שנחתם בין חברת אאורה לחברת הפניקס - תמורת מימון ההון העצמי בשיעור של 65% בפרויקטים, תהיה החברה זכאית ל-30% מרווחי כל אחד מהפרויקטים לאחר החזרת ההון העצמי של הפניקס ואאורה שהושקע בפרויקטים.

השותפים החדשים: הסכם זה מלמד אותנו כי יזמי התחדשות עירונית, שנמצאים בטלטלה משמעותית עקב עלית הריבית, צמאים לשותפים עם יכולת פיננסית רחבה, כשהמשוואה היא ויתור על נתח מהרווחים בתמורה למידה מסוימת של שקט נפשי ומידה של חופשיות מסוימת מתנאי השוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בעלים ומנכ"ל אאורה יעקב אטרקצ'י. יח"צ,
בעלים ומנכ"ל אאורה יעקב אטרקצ'י/יח"צ

מחברת אאורה נמסר כי ההסכם מהווה הבעת אמון ופתרון מבטיח לסביבת ריבית עולה, כאשר ההסכם בין החברות מקדם חוסן כלכלי, איתנות וגמישות פיננסית, "האצת פעילות הבנייה והשיווק תוך הקטנת מינוף, הפחתת עלויות מימון והקטנת הצורך בגיוס חוב לפעילות, מספק יתרונות בולטים נוכח סביבת הריבית ותנאי המאקרו בשוק".

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים חברת אאורה, מסר בתגובה כי, "בשנתיים האחרונות הגדלנו משמעותית את היקפי הפעילות והצגנו בשנת 2022 תוצאות שיא - כעת, עם ההשקעה של הפניקס בפרויקטים שלנו נאיץ את התוכניות העסקיות, ללא צורך בהעמדת הון עצמי או גיוס חוב בסביבת הריבית הנוכחית".

"על רקע מהלך זה ולצד הבנייה והשיווק המתקדמים במספר רב של פרויקטים אנו מצפים לשנה חזקה נוספת. נכון להיום, לחברה 13 פרויקטים של התחדשות עירונית בשיווק וביצוע באזורי הביקוש ו-77 פרויקטים עתידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully