וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב לנגיד: הבנקים מרוויחים על חשבוננו - ואתה היחיד שיכול לעצור את זה

שלום שטרית, בעל חברת הבניה שתית

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 11:18

בעקבות הזינוק בריבית בנק ישראל תוך שנה אחת בלבד - הבנקים שילשו את הרווחים שלהם, בזמן שנוטלי המשכנתאות והיזמים קורסים תחת נטל המימון בכל חודש. שלום שטרית, קבלן ותיק, בפנייה נרגשת לנגיד בנק ישראל

נגיד יקר, כותב לך מהלב קבלן ותיק, 35 שנה בתחום, שמאחוריו ביצוע ויזמות של כ-600 פרויקטים לבניה ותשתיות בישראל. כן אדוני הנגיד, לבנות אני בהחלט יודע, אבל מה לעשות שכל פרויקט צריך מימון - ופה כבר איבדתי את הידיים והרגליים בחיפוש אחר היגיון;

בעקבות הזינוק בריבית בנק ישראל תוך שנה אחת בלבד - רווחי הבנקים הוכפלו בממוצע פי 3. פי 3 אדוני. ואתה - שנתת להם את זה "במתנה", חייב להתערב. הדברים פשוטים.

לפני כחצי שנה הבנק היה מרוויח מדי שנה על מיליון שקל מימון כ-10%. כיום, כאמור, הרווחים שלו גדלו פי 3 לפחות. רק מזכיר כי לפני שנה בדיוק ריבית הפריים הייתה 1.85% והיום היא 6.25%.

עקב כך, משכנתה ממוצעת עלתה בשנה האחרונה בהחזר של כ-2,000 שקל בחודש למשפחה, ומאות אלפי שקלים בסך כל המימון. זה נשמע לך הגיוני, אדוני הנגיד?

שלום שטרית, מבעלי חברת שתית. שלום סם יצחקוב,
שלום שטרית, מבעלי חברת שתית/שלום סם יצחקוב

לקוחות הבנקים - קרי מצד אחד, אנחנו בעלי חברות הבניה, ומן העבר השני נוטלי המשכנתאות - הם המפסידים הגדולים שמשלמים הרבה יותר. זה יוצר עיוות גדול מאד, שיהרוג ויהרוס את כל משק הנדל"ן.

כל חודש עוד קצת ועוד טיפה, נוטלי המשכנתאות מתקשים לשלם את ההחזר החודשי של המשכנתה, והחברות מגדילות מחודש לחודש את הוצאות המימון שלהם. הבנקים, שעודדו את תהליכי המימון, נהנו אז בעת נטילת המימון ונהנים היום פי כמה. וזה, נשמע לך הגיוני, אדוני הנגיד?

רק כדי לסבר את האוזן, לפני כשנתיים כל הבנקים ביחד הרוויחו כ-2-3 מיליארד. עכשיו הם מרוויחים 20 מיליארד. אז בעצם הבנקים הם המרוויחים היחידים.

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון. פלאש 90;ללא, עיבוד תמונה
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון/עיבוד תמונה, פלאש 90;ללא

כל זה, בזמן שהיזמים מפסידים, האזרחים הכי מפסידים והמדינה תפסיד ובגדול. ההפסד למדינה כתוצאה מהפגיעה בענף הנדל"ן, ובכך בגביית המיסים מנדל"ן - צפוי להגיע לעשרות מיליארדי שקלים. זה יהיה אסון למדינה כמו שלנו.

נגיד יקר, תפקידך לשים גבולות בפני הבנקים. עליית הריבית שרצתה לייצג מיתון - בפועל תייצר התמוטטות.

ולסיום, מילה לח"כים - כל התקציב הזה הוא בלוף אחד גדול הבנוי על מצגי שווא. ללא ההכנסות ממיסוי נדל"ן שכבר הגיעו אשתקד לכ-40 מיליארד שקל, אין לכם מה לממן כלום ושום כלום מהכותרות שסיפקתם.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully