וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעתה, גם בים וביבשה: נחתמו שלושה הסכמי תחבורה עם מרוקו

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 9:35

כשנתיים לאחר שנחתמו הסכמי תעופה עם מרוקו: השרה מירי רגב ועמיתה המרוקאי מוחמד עבד אל ג'אלי, חתמו על שלושה הסכמי תחבורה עם מרוקו, במטרה לשפר את היחסים בין המדינות

שרת התחבורה מירי רגב ומקבילה ממרוקו. דוברות משרד התחבורה,
שרת התחבורה מירי רגב ומקבילה ממרוקו/דוברות משרד התחבורה

במסגרת ביקור ראשון של שר תחבורה ישראלי במרוקו, חתמו השרה הרגב ומקבילה במרוקו, מוחמד עבד אל ג'אלי, על שלושה הסכמים בתחום התחבורה: הסכם הכרה והמרה של רישיונות הנהיגה, שיאפשר לישראלים המבקרים או המתגוררים במרוקו, לנהוג עם רישיון נהיגה ישראלי, הסכם ספנות שמטרתו לחזק את יחסי הסחר הימיים בין ישראל ומרוקו ולעודד חיבורים ישירים בין נמלי הים של המדינות והסכם נוסף המתייחס לנושא בטיחות בדרכים וחדשנות.

ההסכם הראשון שנחתם בין מאפשר לראשונה לבעלי רישיון נהיגה ישראלי, המבקרים, מתגוררים ועושים עסקים במרוקו, לנהוג ברכב פרטי או רכב דו גלגלי עם רישיון נהיגה ישראלי, או להמיר את רישיונם לרישיון מרוקאי מקביל, ללא צורך במבחן נהיגה עיוני ומעשי.

ההסכם השני שנחתם הוא הסכם ספנות, המחזק את יחסי הסחר הימיים בין ישראל ומרוקו ומעודד חיבורים ישירים בין נמלי הים במרוקו לנמלי הים בישראל. כמו כן, ההסכם יעודד החלפת ידע וניסיון בלוגיסטיקה ימית ונמלים, מחקרים משותפים וקשרים בין אנשי מקצוע בתחום הספנות משתי המדינות.

הרובע היהודי בעיר פאס, מרוקו. ShutterStock
הרובע היהודי בעיר פאס, מרוקו/ShutterStock

הסכם נוסף מתייחס לנושא בטיחות בדרכים וחדשנות, וקובע קווים מנחים לשיתוף פעולה בתחום התחבורה והבטיחות בדרכים, בין משרדי התחבורה והרשויות הלאומיות לבטיחות בדרכים של שתי המדינות, בנושאים של אסטרטגיית ניהול הבטיחות בדרכים, שילוב טכנולוגיות חדשניות, שדרוג מערכות איסוף נתונים בתחום הבטיחות בדרכים, חקירת תאונות וקידום מחקר וחדשנות בתחום הבטיחות בדרכים.

כמו כן, סקרה השרה את טכנולוגיות התחבורה החדשניות בישראל בתחום הרכבים החשמליים, הרכבים האוטונומיים, תחום הרחפנים ועוד. בתום הפגישה סוכם על הקמת ציוותי עבודה משותפים בין שתי המדינית, כאשר רגב הזמינה את השר לביקור מקצועי בישראל בספטמבר הקרוב.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
רכבת מהירה מנאפולי למילאנו. ShutterStock
רגב: "נלמד מהם על הקמת רכבות מהירות"/ShutterStock

במסגרת הביקור נכחו ראש הנציגות הישראלית במרוקו, שי כהן, וגורמי מקצוע ממשרדי התחבורה של שתי המדינות.

לדברי השרה רגב, "ההכרה הדדית ברישיונות הנהיגה תתרום לחיזוק קשרי התיירות והעסקים בין המדינות, ולהעמקת ההיכרות עם העם המרוקאי, שדור ההורים והסבים שלנו עוד זוכר חיי החברות והשכנות טובה לצידם. הסכמים אלו, הבאים בנוסף להסכמי התעופה עם מרוקו עליהם חתמתי לפני שנתיים, מגבירים את שיתופי הפעולה ומעמיקים ומחזקים את הקשרים בין העם המרוקאי לעם הישראלי".

"במדינת ישראל קיימות טכנולוגיות ברמה עולמית ואנחנו שמחים לחלוק אותם עם עמיתינו המרוקאים וגם ללמוד מהם על הקמת רכבות מהירות כדי להגשים את תוכניתי לסלילת קו רכבת מאילת בדרום לקריית שמונה בצפון".

לסיכום אמרה השרה: "אנחנו בונים גשרים גם במציאות וגם בלבבות. לכן, משרד התחבורה הוא אחד המשרדים הכלכליים והחברתיים החשובים בעיני. הקשר למרוקו יאפשר לנו גם שער לאפריקה".

השר המרוקאי, עבדלג'אלי, בירך בחום את רגב ואמר שהחתימות האלו, לא רק שיעצימו את היחסים בין שני העמים אלא הם גם יהיו שער כלכלי לאירופה ולעולם כולו.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully