וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירופה מעלים הילוך במאבק במשבר האקלים: מה עם ישראל?

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 16:53

ישראל נשארת מאחור: לפני כחודשיים חשפנו לראשונה את ההתעניינות ברכבת היפנית המהירה בעולם. אך האם ישראל תצליח לראות מעבר לעדשת פקידי האוצר והאינטרסים של חברות התעופה, ולהצטרף לאירופה במאבק במשבר האקלים? כנראה שלא. טור דעה מיוחד של עופר פטרסבורג

עופר פטרסבורג והרכבת המהירה בעולם. עופר פטרסבורג, מערכת וואלה
עופר פטרסבורג והרכבת המהירה בעולם/מערכת וואלה, עופר פטרסבורג

האם התעניינות חברת השינקנסן רכבות הקליע בנוגע להקמת קו רכבת מתל אביב לאילת, שנחשפה לראשונה בוואלה נדל"ן, יחזיק מים? האם ישראל תצליח לראות מעבר לעדשת פקידי האוצר שרכבת מהירה בת פחות משעתיים לערבה משמעה שבעקבותיה תבוא פריחה ליישובים בנגב לאורך הערבה? יש בזה ערך ציוני-כלכלי ולא רק פרוטת תעריפי עלויות הרכבת.

באיטליה - בעקבות כניסת הרכבות המהירות היפניות של היטאצ'י, התבטלו רוב הטיסות שבין מילאנו לרומא עקב חוסר כדאיות. היטאצ'י ניסתה להיכנס ארצה ואף שלחה אותי לצפות בתנועת הרכבות האיטלקית, כולל רכבת שבת ללא נהג שפיתחה בשוודיה - אך הבירוקרטיה הבריחה גם אותם.

ביום רביעי שעבר (24/05), פורסם כי גם בצרפת חל איסור להפעיל טיסות פנים בין שני יעדי פנים, אם יש רכבת של פחות משעתיים וחצי בין היעדים הללו. רכבות ה-TGV המהירות בצרפת עושות את העבודה. למשל ביטולי טיסות מפריז לבורדו - פי 1.5 מרחק מתל אביב לאילת.

טייסת הכיבוי האווירית מוכנה לקיץ: "משבר האקלים מאיים על מדינות העולם"
24.04.23. מערכת וואלה!, אתר רשמי
קצת גשם במאי תופס כותרות, בלי לחשוב על נזקי האקלים ועל פליטת הפחמן/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בארץ, לארקיע וישראייר נוח המצב. גם איחורים בטיסות שהפכו חלק משגרה עם תנאי שירות גרועים שהזיזו את חלק גדול מהציבור לנסוע באוטו שלו - גם בעקבות ביטול השדה בשדה דב. אף מדינה נורמלית לא אמורה לעודד תנועת רכבים פרטיים במרחקים כאלו.

אז שרת התחבורה רגב מצהירה הצהרות, אבל בפועל אל תצפו שמשהו ישתנה. נראה שלאיש לא ממש איכפת מה קורה פה. קצת גשם במאי תופס כותרות, בלי לחשוב על נזקי האקלים ועל פליטת הפחמן. ככה לא מנהלים מדינה ובטח לא בונים אותה לטווח ארוך.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully