וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילת בחצי שעה: הרכבת היפנית המהירה בעולם בדרך לישראל?

עופר פטרסבורג, טוקיו

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 16:26

פנטזיה ב-630 קמ"ש: שגריר ישראל ביפן נפגש עם הנהלת השינקנסן, הרכבת היפנית המהירה בעולם, כדי לקדם את הגשמת החלום הישראלי רב השנים - רכבת קליע לאילת. היפנים הביעו עניין | בלעדי

רכבת שינקנסן בתחנת אוסקה, יפן/צילום: יוטיוב

שינקנסן לאילת: שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן, חשף היום (ג') כי נפגש לאחרונה עם הנהלת ה-"שינקנסן", הרכבת היפנית המהירה בעולם, במטרה אחת ויחידה: לקדם את תהליך הבאת רכבות הקליע היפניות לישראל ולהגשים את הפנטזיה הישראלית משכבר הימים - הגעה לאילת ברכבת בחצי שעה בלבד.

עוד, סיפר כהן במפגש מיוחד עם צמרת ענף הנדל"ן שהגיעה ליפן לסיור מקצועי בהובלת נדל"ן מדיה, כי היפנים הביעו ענין לקידום התהליך.

נזכיר כי בנאום הניצחון האחרון הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ידאג לקדם את הקמת הרכבת לאילת. "איך ששמעתי את נאום ההשבעה של נתניהו יצרתי קשר עם שינקנסן. הם הביעו עניין ונמצאים בקשר שוטף איתנו היום, תוך הבעת עניין", מספר כהן.

השגריר גלעד כהן עם חברת הרכבות היפנית. יח"צ,
השגריר גלעד כהן עם חברת הרכבות היפנית/יח"צ

השינקסן היפני מגיע היום ל-350 קמ"ש, אך יש לציין כי בימים אלו נעשית עבודה מתקדמת על רכבת קליע חדשה שתגיע למהירות שיא של 630 קמ"ש. יש לציין כי כבר ב-2015 הצליחה רכבת הרחף להגיע למהירות 630 קמ"ש ומאז מפותחת למסחרית.

דוגמה מוצלחת למהלך דומה נוכל לראות במפעלי הרכבת האיטלקית, שם סיירתי לצורך כתבה שצילמתי. הרכבת נרכשה על ידי היפנים, וכיום מהירה הרבה יותר - כאשר נסיעה מפירנצה לרומא, למעלה מ-300 קילומטר, לוקחת כ-75 דקות בלבד.

נזכיר כי נעשה ניסיון בעבר של הרכבת היפנית להיכנס גם לישראל - שנכשל בעיקר בגלל הבירוקרטיה וחוסר הכדאיות הכלכלית. רכבת שלוקחת בעולם שלוש עד חמש שנים, אורכת בישראל שני עשורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עופר פטרסבורג והרכבת המהירה בעולם. עופר פטרסבורג, מערכת וואלה!
עופר פטרסבורג והרכבת המהירה בעולם/מערכת וואלה!, עופר פטרסבורג

מצד שני, היתרון ברכבת לאילת שהתשתית כבר קיימת עד נחל צין ומדם הדרך קצרה. הסינים, לדוגמה, התחייבו בפניי בשיחה שערכתי איתם, כי הם יכולים להשלים ביצוע רכבת לאילת בשלוש שנים. החיסרון בשינקנסן שלא יכולות להיות להן תחנות לאורך הדרך במרחקים קצרים. רכבת ישירה לערבה ומשם שתי תחנות בהחלט אפשרית.

לאחר שבמאי 2022 אושר התקציב לתכנון הרכבת לאילת, שר האוצר בצלאל סמוטריץ, ביקר לפני שלושה שבועות בעיר הדרומית לפגישה עם ראש העירייה, אלי לנקרי, ואמר בהקשר הרכבת לאילת: "מימוש הפוטנציאל האדיר של אילת ייתן דחיפה אדירה לנגב ולציונות, אבל גם לכלכלה הישראלית בהיבטים רבים".

מפגש בכירי הנדלן עם השגריר גלעד כהן. יח"צ,
מפגש בכירי הנדלן עם השגריר גלעד כהן/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully