וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום להשבתת הענף מתממש? מחריף סכסוך העבודה בסיסטם מעבדות

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 11:30

לאור הסירוב של הנהלת החברה לחתום על הסכם קיבוצי ולשפר את תנאי העובדים, הוכרז סכסוך עבודה אשר במסגרתו יפעילו העובדים, בגיבוי ההסתדרות הלאומית, עיצומים עד כדי השבתת פעילות החברה באופן מוחלט

בנייה. ShutterStock
האיום להשבתת הענף מתממש?/ShutterStock

בהמשך לפרסום ראשוני בוואלה נדל"ן, עובדי חברת סיסטם מעבדות, בגיבוי ההסתדרות הלאומית, מחריפים את סכסוך העבודה שהכריזו, לקראת עיצומים והשבתת פעילות החברה באופן מוחלט - דבר הצפוי לשבש באופן משמעותי את העבודה השוטפת בענף הנדל"ן, הסובל גם כך ממשבר פיננסי בימים אלו.

זאת, לאור הסירוב של הנהלת החברה לחתום על הסכם קיבוצי, לבקשת העובדים, ולשפר את תנאיהם. חברת סיסטם מעבדות בע"מ מעניקה שירותי בקרת איכות לענף הבניה והסלילה ומעסיקה נכון להיום כ-450 עובדים.

במסגרת ההשבתה שהוכרזה, עובדי החברה לא יבצעו בדיקות קרקע, לא יערכו בדיקות בטון ולא יעניקו אישורי מעבדה - מה צפוי לייצר פקק משמעותי ועומס על החברות האחרות בתחום, אשר אינן ערוכות לקבל את כל הביקושים של סיסטם.

עובדי חברת סיסטם שובתים. יח"צ,
עובדי חברת סיסטם שובתים/יח"צ

מההסתדרות הלאומית נמסר כי "בימים האחרונים, במסגרת סכסוך העבודה נחשפנו לנתונים מטרידים מאוד לכאורה במדיניות העסקה, השכר והתגמול של החברה, בין היתר בפערי שכר מהותיים וגדולים בין הנהלת החברה לשאר העובדים, אשר מהווים את ליבת החברה. בתחום השכר, בזמן שהנהלת החברה מסרבת למתן תוספות שכר לעובדים, ההנהלה שדרגה את שכר המנהלים הבכירים ועד התפקידים הבכירים ביותר בסיסטם. בתחום התגמולים, מטרידה מאוד התחושה כי בשנה בה סיסטם הרוויחה לא מעט, בדיוק בשנה זו, מסרבים לתגמל את העובדים בגין הרווחים הללו".

חברת סיסטם נמצאת בבעלות האוליגרך הרוסי, יאן יעקב גיטריץ, אשר עפ"י הפרסומים עשה אקזיט, כאשר מכר בין היתר את מניותיו במשביר לצרכן ב-150 מיליון שקל. גיטרץ, הפועל על קו מוסקבה־תל אביב, מחזיק באמצעות החברה וחברות נוספות נדל"ן במוסקבה, הכולל שני קניונים מצליחים בשווי כולל של 120 מיליון דולר. כמו כן, מחזיק האוליגרך את סיסטם מעבדות מתקדמות, מגזין אדריכלות ועיצוב (בעריכת רעייתו), בלעדיות על יבוא מוצרי אופנה וקוסמטיקה לרוסיה (בין היתר, של מוצרי ד"ר פישר ואהבה) ועסקי סיטונות נוספים לכאורה, ועפ"י הפרסומים.

לדברי הנהלת החברה, "חברת סיסטם מאז ומתמיד מקפידה על רווחת עובדיה, תשלום שכר הוגן ומתן תנאים טובים לעובדיה, הכל לפי חוק. באותו אופן מכבדת החברה את זכות עובדיה להתאגד, תמשיך ותפעל כחוק ותוך שמירה על זכויות עובדיה ורווחתם. הצגת סכסוך העבודה שעליו הכריזה ההסתדרות הלאומית כמה שיתקע את שוק הנדלן בישראל אין בה כל ממש. סיסטם תמשיך לתת ללקוחותיה את השרות והתוצרים הטובים ביותר, תוך כיבוד החוק וחופש ההתאגדות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully