וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי לשיבושים בענף הבניה: עובדי סיסטם הכריזו על סכסוך עבודה

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 13:16

כאילו לא די בהאטה בשוק הנדל"ן בעקבות עלית הריבית - כעת, צפויים גם שיבושים בענף הבניה. עובדי חברת סיסטם, המעניקה שירותי בקרת איכות ומעסיקה כ-450 עובדים, הכריזו על סכסוך עבודה

עובדי חברת סיסטם שובתים. יח"צ,
עובדי חברת סיסטם שובתים/יח"צ

צפי לשיבושים בענף הבנייה: לאחר שנתיים וחצי של משא ומתן כושל - עובדי חברות סיסטם מעבדות הכריזו על סכסוך עבודה, הצפוי לפגוע משמעותית בענף הנדל"ן, הסובל גם כך ממשבר פיננסי בימים אלו.

ההסתדרות הלאומית הכריזה היום (א') סכסוך עבודה בחברת סיסטם מעבדות מתקדמות בע"מ. סיסטם הינה מעבדה לבדיקות בקרה והבטחת איכות לענף הבניה והסלילה, ולמגזר המוסדי, העסקי והפרטי.

לסיסטם מחלקות מקצועיות המספקות שירותי בדיקות בכל רחבי הארץ. החברה מעניקה מגוון שירותים בהסמכת הרשות להסמכת מעבדות מתוקף חוק התקנים ובאישור הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה.

כך, עקב ההשבתה שהוכרזה, עובדי החברה לא יבצעו בדיקות קרקע, לא יערכו בדיקות בטון ולא יעניקו אישורי מעבדה - מה צפוי לייצר פקק משמעותי ועומס על החברות האחרות בתחום, אשר אינן ערוכות לקבל את כל הביקושים של סיסטם.

פרויקט בנייה בעיר תל אביב. ShutterStock
צפי לשיבושים בענף הבנייה עקב ההשבתה של עובדי סיסטם/ShutterStock

מההודעה, אשר נמסרה לממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה, עו"ד רבקה ורבנר ולמנכ"לית החברה גב' גילה אלקובי: "בהתאם לחוק יישוב סכסוכי עבודה, התחי"ז - 1957, נמסרת הודעה על שביתה או השבתה בשל סכסוך עבודה אשר הוכרז בהתאם לדין וסחבת במשא ומתן להסכם קיבוצי אשר מתנהל בחוסר תום לב למעלה משנתיים וחצי".

מההסתדרות הלאומית נמסר כי ההכרזה על סכסוך עבודה מגיעה אחרי שנתיים וחצי של ניהול משא ומתן להסכם קיבוצי, אל מול הנהלה שמסרבת לקדם את תנאי העסקה של העובדים, מנהלת משא ומתן בחוסר תום לב ובמטרה לסכל את התארגנות העובדים.

"ההסתדרות הלאומית מאמינה בקידום השיח בצורה נאותה ומכבדת, אך כאשר מעסיק שם לו למטרה לסכל ולחבל ברצונם של העובדים להתאגד - ההסתדרות הלאומית תעמוד על המשמר ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה בהתאם לדין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תגובת החברה

תגובת חברת סיסטם לפרסום: "חברת סיסטם מאז ומתמיד מקפידה על רווחת עובדיה, תשלום שכר הוגן ומתן תנאים טובים לעובדיה, הכל לפי חוק. באותו אופן מכבדת החברה את זכות עובדיה להתאגד, תמשיך ותפעל כחוק ותוך שמירה על זכויות עובדיה ורווחתם. הצגת סכסוך העבודה שעליו הכריזה ההסתדרות הלאומית כמה שיתקע את שוק הנדל"ן בישראל אין בה כל ממש. סיסטם תמשיך ותיתן ללקוחותיה את השרות והתוצרים הטובים ביותר, תוך כיבוד החוק וחופש ההתאגדות".

חברת סיסטם נמצאת בבעלות האוליגרך הרוסי, יאן יעקב גיטריץ, אשר עפ"י הפרסומים עשה אקזיט, כאשר מכר בין היתר את מניותיו במשביר לצרכן ב-150 מיליון שקל.

גיטרץ, איש עסקים הפועל על קו מוסקווה־תל אביב, מחזיק באמצעות החברה וחברות נוספות נדל"ן במוסקווה, הכולל שני קניונים מצליחים בשווי כולל של 120 מיליון דולר.

כמו כן, מחזיק האוליגרך את סיסטם מעבדות מתקדמות, מגזין אדריכלות ועיצוב (בעריכת רעייתו), בלעדיות על יבוא מוצרי אופנה וקוסמטיקה לרוסיה (בין היתר, של מוצרי ד"ר פישר ואהבה) ועסקי סיטונות נוספים לכאורה, ועפ"י הפרסומים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully