וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיר מרכזית לנתניהו: לנוכח העושק - חשש מסירוב המוני לתשלום ארנונה

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 10:15

במכתב שנשלח הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו - מתריע ראש עיריית הרצליה כי קיים חשש כבד מפני סירוב המוני של תושבי העיר לתשלום ארנונה, לנוכח ה-"עושק", חוק קרן הארנונה שעל הפרק

בנימין נתניהו בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
ראש עיר מרכזית לנתניהו: לנוכח העושק - חשש מסירוב המוני לתשלום ארנונה/ראובן קסטרו

בהמשך לסערה הגדולה שמעורר הדיון על חוק קרן הארנונה, עקב התנגדות חריפה של ראשי רשויות רבים באזורי המרכז והשרון, המאיימים לעצור את הבנייה בתחומן במידה והחוק יעבור - ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, שולח הבוקר מכתב בהול לראש הממשלה, בנימין נתניהו, המעלה חשש כבד מפני סירוב המוני של תושבי הרצליה לשלם את מס הארנונה, לנוכח החוק העומד להיות מאושר הבוקר (א') בדיון בוועדת הכספים.

נזכיר, ההצעה הנוכחית קובעת כי כל רשות תעביר לקרן ייעודית שתוקם לכך סכום של בין 10%-49% מרווח הארנונה השנתי שלה, והכסף שייאסף יחולק חזרה לרשויות כולן, כנגד כל היתר בניה למגורים שתפיק הרשות. בכך, מאמינים באוצר, יהיה תמריץ לבנייה למגורים, בניגוד למצב כיום.

"לנוכח החוק שתכליתו נטילת תשלומי ארנונה מערים מבוססות לטובת ערים נחשלות", כותב פדלון במכתבו, "הנני מזדרז להביע בפניך חשש כבד מפני סירוב המוני של תושבי העיר הרצליה לשלם מעתה את מס הארנונה, כל עוד הכספים המשולמים על ידם אינם מתועלים לצרכיהם אלא לצרכי אחרים".

"החשש הזה עולה משיחות רבות מספור שקיימו עמי ביממות האחרונות תושבים רבים, המביעים זעם עצום למראה עיניהם: קבוצות לחץ מצליחות להסיט את הממשלה ולהביאה לאפלייתם ועושק כספם".

"רה"מ תומך בחוק קרן הארנונה ומבקש מהקואליציה לתמוך בו". דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
"רה"מ תומך בחוק קרן הארנונה ומבקש מהקואליציה לתמוך בו"/דוברות הכנסת, דוברות הכנסת

עוד, טוען ראש עיריית הרצליה במכתבו כי "תיעדוף תקציבי ממשלתי יכול וצריך להינקט באמצעות כספי מס הכנסה. לעומתם, תשלומי ארנונה נועדו אך ורק למס לטובתם של תושבי העיר. והם בלבד".

כמו כן, במכתב מיידע פדלון את ראש הממשלה כי בדעתו לכנס כינוס חירום של ראשי ערי השרון למאבק שימנע גביית ארנונה שאינה מיועדת טיפול בתושבים אלא לקבוצות לחץ, "יחד נטכס עצה ונעשה הכול על מנת להסיר מסדר היום את הפגיעה הישירה בתושבים ובצרכיהם האלמנטריים".

לטענותיו של ראש עיריית הרצליה מצטרפים ראשי ערים רבים במרכז ובשרון. הטענה המרכזית היא כי הדבר יפגע בצורה משמעותית באוטונומיה של הרשויות המקומיות והשלטון המקומי וכן יהווה הכנסת יד בוטה וישירה לכיס של התושבים, שתפגע באופן חמור וקשה עוד יותר במעמד הביניים.

כמו כן, טוענים אלו, כי היחידים שייהנו מההכנסות על חשבון התושבים שלהם הם החרדים והרשויות בשומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully