וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי ערים במרכז נגד סמוטריץ': נעצור את בניית הדירות

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 10:07

בסיום ישיבת חירום סוערת שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה - מכריזים ראשי הרשויות בגוש דן כי יעצרו את בנייתן של דירות נוספות באזור המרכז במידה וחוק קרן הארנונה יעבור | בלעדי

"רה"מ תומך בחוק קרן הארנונה ומבקש מהקואליציה לתמוך בו". דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
"רה"מ תומך בחוק קרן הארנונה ומבקש מהקואליציה לתמוך בו"/דוברות הכנסת, דוברות הכנסת

ראשי הרשויות בגוש דן מאיימים לעצור בניית דירות אם חוק הארנונה יעבור - כך נמסר עם סיומה של ישיבת חירום סוערת של ראשי רשויות רבים שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה (14/05).

זאת, בהמשך לדיונים הסוערים בנוגע לסאגת קרן הארנונה שמנסה לקדם המדינה כחלק מחוק ההסדרים, וזאת במטרה לחייב את הרשויות המקומיות להקצות הכנסות מארנונה שנגבית מעסקים במטרה לתמרץ את הבנייה בערים המוחלשות.

נזכיר, ההצעה הנוכחית קובעת כי כל רשות תעביר לקרן ייעודית שתוקם לכך סכום של בין 10%-49% מרווח הארנונה השנתי שלה, והכסף שייאסף יחולק חזרה לרשויות כולן, כנגד כל היתר בניה למגורים שתפיק הרשות. בכך, מאמינים באוצר, יהיה תמריץ לבנייה למגורים, בניגוד למצב כיום.

בנייה. ShutterStock
הבנייה במרכז תעצור?/ShutterStock

ברשויות המקומיות, כאמור, מתנגדים בחריפות להצעה בנוסח הנוכחי, כאשר גם בליכוד ישנם כאלה שמרימים גבה וצפויים להקשות על שר האוצר סמוטריץ'.

לטענת ראשי הערים במרכז, הדבר יפגע בצורה משמעותית באוטונומיה של הרשויות המקומיות והשלטון המקומי וכן יהווה הכנסת יד בוטה וישירה לכיס של התושבים, שתפגע באופן חמור וקשה עוד יותר במעמד הביניים. כמו כן, טוענים אלו, כי היחידים שייהנו מההכנסות על חשבון התושבים שלהם - הם החרדים והרשויות בשומרון.

בישיבה נקבע כי רבים מראשי הרשויות יעלו לישיבת ועדת הכספים שתתקיים הבוקר (א', 10:00) בכנסת, כדי למנוע את אישור ההצעה בועדת הכספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"מה שהאוצר לוקח, לא יחזור לעולם"

בין המתנגדים הבולטים ראשי הרשויות: רמת גן. קרית אונו, ראשל"צ, גבעתיים, מועצה אזורית גזר , יהוד ואחרים.

לדברי ישראל גל, ראש העיר קרית אונו, שהיה בולט במפגש הזום הלילי, "משמעות העברת ההחלטה הזו בחוק ההסדרים היא החרמת 28% מההכנסות העתידיות של קרית אונו, דבר שיאלץ אותו ועוד רבים מראשי הרשויות לעצור בניית דירות נוספות באזור המרכז, אשר תלויות בקשר ישיר בארנונה המסחרית המממנת את הארנונה ההפסדית למגורים".

"הממשלה חייבת להבין שהעברת ההחלטה הפושעת הזו שווה להחלטה לעצור את הבנייה במרכז. זו המשוואה" הודיע גל בשמם של ראשי הרשויות.

ציוץ של חבר הכנסת נאור שירי מיש עתיד

על דברים אלו מוסיף רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "בכל העולם השלטון מחזק את העיריות ומעביר יותר סמכויות. מהלך כמו קרן ארנונה מחליש את העיריות ולוקח מהן כעת גם כספי מיסים מקומיים, שנועדו אך ורק לטובת ניהול מקום מגוריהם".

‏"הדירוג הסוציו אקונומי המעוות, שקובע את חוסן העיריות לפי חוזקם של תושביה, ולא לפי הכנסות העירייה, משרת את השלטון ומנציח מצב בו ערי "מדינת ת"א" יחשבו חזקות למרות שגבעתיים והוד השרון למשל, היו מתות לקבל חלק ממאות המיליונים שמקבלות "הערים חלשות" מידי שנה".

"ברור לכולם שזוהי קופה קטנה נוספת של הממשלה שרק תלך ותגדל בעתיד. מה שהאוצר לוקח, לא יחזור לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully