וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הפנים אישרה: די בהסכמה של 2/3 מהדיירים לתמ"א 38

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 12:46

ועדת הפנים אישרה לקריאה שניה ושלישית את הפחתת הרוב הדרוש לביצוע פרויקט תמ"א 38 הריסה ובניה, שעד היום עמד על 80% מהדיירים, וכיום יידרש רוב של 67% מהדיירים בלבד, בדומה למיזמי פינוי-בינוי

בניין עם פרויקט תמ"א שנתקע ברחובות יהודה המכבי-ויצמן בתל אביב. ראובן קסטרו
ועדת הפנים אישרה: די בהסכמה של 2/3 מהדיירים לתמ"א 38 הריסה ובניה/ראובן קסטרו

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה לקריאה שניה ושלישית את ההצעה לתיקון החוק להקטנת הרוב הדרוש לאישור ביצוע פרויקט תמ"א 38 במסלול הריסה ובניה, הנכללת במסגרת חוק ההסדרים.

המשמעות היא שכיום יידרשו שני שלישים מהדיירים בבניין (67%) לצורך הגשת תביעה נגד דייר סרבן לביצוע פרויקט תמ"א 38 הריסה ובניה, ובלבד שבבניין ארבע דירות לפחות, ויש בו יותר משני בעלי נכסים. מדובר למעשה בהשוואת שיעור בעלי הדירות הנדרש כיום לביצוע מיזמי פינוי-בינוי.

החלטה חשובה זו מצטרפת לשורה של החלטות משמעותיות נוספות בתחום הדיור והתחדשות העירונית, אשר אושרו בימים האחרונים, וביניהן סעיפים מתוך פרק המיסוי בשוק הדיור שבחוק ההסדרים, כמו ההחלטה שאושרה בועדת הכספים, להגדלת תקרת הפטור ממס למשכירים בעלי דירות יחידות, וכן שורת צעדים שאושרו במטרה להקל על פעילותן הכלכלית של קרנות הריט, ונועדות לקדם את שוק הדיור להשכרה.

ועדת הפנים והגנת הסביבה על היערכות המדינה לרעידות אדמה. דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה/דוברות הכנסת, דוברות הכנסת

כמו כן, יודגש כי במקרים בהם בעל הדירה המתנגד הוא קשיש או אדם עם מוגבלות, וכן נסיבות אישיות מיוחדות דומות ואחרות - אזי לא יאשר המפקח ביצוע עבודה, כמו גם במקרים בהם העסקה אינה כדאית מבחינה כלכלית, או שלא הוצעו לבעל הדירה המתנגד מגורים חלופיים לתקופת הקמת הבניין החדש או בטוחות הולמות לביצוע העסקה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully