וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה: תקרת הפטור למשכירי דירות תגדל ל-7,500 שקל

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 14:00

בשורה למשכירי ושוכרי הדירות בישראל: ועדת הכספים אישרה את הגדלת תקרת הפטור ממס למשכירי הדירות עד לסכום 7,500 שקל בחודש. מדובר בהטבה של אלפי שקלים בשנה - אשר עתידה להשפיע לטובה גם על מחירי השכירויות המאמירים

במסגרת דיוני חוק ההסדרים, אישרה אמש ועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית מספר הצעות מיסוי בתחום הדיור - כשהבולטת ביניהן מציעה את הגדלת הפטור ממס למשכירי דירות, אשר בבעלותם דירה אחת בלבד, עד 90 אלף שקל בשנה.

המשמעות היא, שכעת, הפטור למשתייכים לקבוצה זו - משכירים בעלי דירה אחת - יעמוד על 7,500 שקל בחודש, כאשר הפטור הרגיל למשכירי הדירות עומד על תקרה של 5,471 שקל בחודש.

החידוש, לפי הצעת החוק, שאותו משכיר בעל דירה אחת יוכל לנכות מהכנסתו מהשכרת הדירה את דמי השכירות ששילם, עד לגובה של תשעים אלף שקל בשנה כאמור, למרות שמדובר בהוצאות פרטיות שלא אמורות להיות מנוכות לפי מס ההכנסה באופן שוטף.

מדובר בהטבה של אלפי שקלים בשנה לקבוצה הרלוונטית - אשר עתידה להשפיע לטובה גם על מחירי השכירויות המאמירים. הרציונל שעומד מאחורי הצעה זו הוא להקל על בעלי דירה יחידה, אשר בחרו שלא לגור בדירה שבבעלותיהם, אלא להשכיר אותה ולשכור דירה אחרת. ההצעה תעזור גם לאנשים מבוגרים המתגוררים בדיור מוגן ומשכירים את דירתם.

העיר קריית גת. ShutterStock
ועדת הכספים אישרה: תקרת הפטור למשכירי דירות תגדל ל-7,500 שקל/ShutterStock

ניר שמול, מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית וחברת שניר, מברך על החלטת ועדת הכספים ואומר כי "החלטת ועדת הכספים לעלות את תקרת הפטור ל-7500 שקל הינה צעד חשוב מאוד לטובת משכירי ושוכרי הדירות בישראל. לאור הירידה בקצב מכירת הדירות בישראל בחודשים האחרונים, מחירי השכירויות ממשיכים לעלות, בעיקר באזורי הביקוש, והחלטת ועדת הכספים הינה צעד נכון וראוי במלחמה ביוקר המחייה בישראל".

"עד היום, משכירים רבים השיתו את נטל המס על ציבור השוכרים של הדירות וגלגלו את המס על ציבור השוכרים, שנאנק גם כך ביוקר המחייה הולך ומאמיר בישראל. תקרת הפטור הקודמת הייתה נמוכה ולא מתאימה לעליית שכר הדירה בשנים האחרונות. היא לא עודכנה תקופה ארוכה, ועל כן, העדכון הנוכחי מתאים את שכר הדירה לעלויות במחירי השכירויות בשנים האחרונות".

"הדבר גם יגרום למשכירים שהעלימו עד היום מיסים, ועשו כל מיני קומבינות כאלו ואחרות עם השוכרים, לשקול בשנית האם להעלים מס או לחילופין לדווח על שכר הדירה האמיתי, כאשר תקרת הפטור עלתה לשכר דירה ראוי לשוק השכירות בישראל כיום".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully