וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמורת חצי מיליארד שקל: ג'י סיטי מכרה את הנכס בצ'כיה

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 12:02

ג'י סיטי מכרה את הנכס Palace Pardubice שבצ'כיה, מרכז מסחרי בשטח של כ-26 אלף מ"ר, תמורת כחצי מיליארד שקל, בדומה לשוויו בספרים. הנכס נקי מחוב או שעבוד, והתמורה ממכירתו תשמש להמשך הורדת החוב הפיננסי של החברה

חברת נדל"ן הגלובאלית ג'י סיטי, של איש העסקים חיים כצמן, שמכרה לאחרונה את כל נכסיה ברוסיה וספגה עלות של כ-50% משווי הנכס לאור הדרישות הרגולטוריות במדינה - מודיעה היום על מימוש נוסף של נכס במסגרת התכנית למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה הנכס הנמכר הוא המרכז המסחרי Palace Pardubice אשר ממוקם בעיר Pardubice עיר משנית שבמזרח צ'כיה.

הנכס נקי מחוב או שעבוד ותמורת המכירה תשמש להמשך הורדת החוב הפיננסי של החברה. העסקה הושלמה והתמורה התקבלה בחשבונות הבנק של החברה.

ג'י סיטי מכרה את הנכס Palace Pardubice  שבצ'כיה. יח"צ,
ג'י סיטי מכרה את הנכס Palace Pardubice שבצ'כיה/יח"צ

המרכז המסחרי בשטח להשכרה של כ-26 אלף מ"ר ונמכר תמורת כ- 123.8 מיליון אירו (כ- 496 מיליון שקל), בדומה למחירו בספרים ליום 31 בדצמבר, 2022. החברה העמידה הלוואת גישור למוכר בסך של 67.5 מיליון אירו עד למועד בו הרוכש יסיים את העמדת הליווי הבנקאי ובכל מקרה לתקופה שלא תעלה על 5 שנים.

הלוואת המוכר נושאת ריבית התחלתית של 6.27% והיא כוללת מנגנון עליית ריבית על פני הזמן אשר יתמרץ את הרוכש לפירעון מוקדם של הלוואת המוכר. עד לפירעון מלא של ההלוואה הועמדה לחברה משכנתא מדרגה ראשונה על הנכס ועל מניות חברת הנכס.

החברה מכרה מחודש אוקטובר 2022 נכסים בהיקף של כ-2.3 מיליארד שקל וממשיכה להתקדם בהתאם לתכנית ולוחות הזמנים שהוצגו ונמצאת במשא ומתן מתקדם מאוד למכירת נכס נוסף של גזית ברזיל בהיקף של כ-400 מיליון שקל.

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City. יח"צ,
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City/יח"צ

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City: "אנו ממשיכים במימוש התכנית למכירת נכסים, מיקוד החברה באזורים מטרופוליטניים צפופי אוכלוסין והורדת החוב הפיננסי בקבוצה ומודיעים היום על הסכם למכירת נכס נוסף שאינו נכס ליבה, בעיר משנית בצ'כיה, בדומה למחירו בספרים. אנו עומדים ביעדי המימושים ומתקדמים בתכנית על פי לוחות הזמנים שתכננו תוך שאנו מצליחים למקסם את שווי הנכסים הנמכרים וממשיכים בהשבחת נכסי הליבה שלנו".

"לפני כעשרה ימים הודענו כי השלמנו את מימוש הפורטפוליו ברוסיה ובשבוע שעבר השלמנו מהלך משולב של רכישת השותף ומימון מחדש של נכס בלב אזור העסקים של בפראג. בנוסף, אנו נמצאים בשלבי משא ומתן מתקדמים מאוד למכירת נכס של גזית ברזיל בהיקף של כ-400 מיליון שקל ומימון מחדש של נכס בוורשה בהיקף של כ-130 מיליון אירו. מכירת נכס זה, כמו גם מכירת הנכסים בפולין וברוסיה שכולם אינם נכסי ליבה משפרות מאוד את המיקוד העסקי שלנו באזורים מטרופוליטניים צפופי אוכלוסין יחד עם הפחתת החוב הפיננסי בקבוצה."

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully