וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחצית מהשווי - ג'י סיטי מוכרת את כל נכסיה ברוסיה

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 14:04

ברקע אי הוודאות הכלכלית, החברה של חיים כצמן מוכרת את נכסיה ברוסיה במחצית מהשווי - עקב הרגולציה המקומית המחייבת את היוצאים למכור למדינה את נכסיהם בהנחה של 50%. החברה תכיר בהפסד של 544 מיליון שקל

חברת הנדל"ן הישראלית ג'י-סיטי שבשליטת חיים כצמן מדווחת הבוקר (ה') כי השלימה את יציאתה מרוסיה עם מכירת תיק הנכסים שלה כולו במדינה וקבלת התמורה מחוץ למדינה במזומן. מדובר על שבעה נכסים מניבים ושתי קרקעות בשטח כולל של 238 אלף מ"ר.

החברה מכרה את הפורטפוליו ב-131 מיליון יורו (524 מיליון שקל. ומודיעה כי קיבלה את כל התמורה מחוץ למדינה במזומן. המחיר משקף 52% מהשווי של הנכסים בספרי החברה בסוף 2022. בהתאם לכך, ג'י-סיטי תכיר בהפסד של 136 מיליון יורו (544 מיליון שקל).

המכירה נעשית על רקע הבעייתיות של הכלכלה הרוסית, הנתונה לסנקציות ואי-ודאות גבוהה עקב המלחמה באוקראינה שהחלה בפברואר אשתקד, ולא נראה כי סופה קרב.

החברה מודיעה כי מכירת תיק הנכסים שלה מתבצעת במסגרת תכניתה האסטרטגית להתמקד באזורים אורבניים צפופי אוכלוסין בערים מרכזיות.

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City. יח"צ,
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City/יח"צ

כאמור, תיק הנכסים ברוסיה כלל שבעה נכסים מניבים ושתי קרקעות בשטח להשכרה של כ- 238 אלפי מ"ר. הנכסים הנמכרים נקיים מכל חוב או שעבוד ותזרים המזומנים שינבע לחברה ממכירתם לאחר תשלומי מס בסך של כ- 15 מיליון אירו ישמש את החברה להפחתת החוב הפיננסי, לרבות לרכישה עצמית של אג"ח בשוק ההון.

בעקבות מכירת הנכסים, החברה צפויה לרשום הפסד בהיקף של כ-136 מיליוני אירו (כ-544 מיליוני שקל), יודגש כי לאור התחזקות מטבעות הפעילות של הקבוצה לעומת השקל, למועד זה גדל ההון העצמי של החברה בכ-500 מיליון שקל מתחילת השנה וכתוצאה מהנפקת ההון לאחר תאריך המאזן גדל ההון העצמי בכ-150 מיליון שקל נוספים.

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City: "יציאה מלאה מרוסיה היא צעד משמעותי מאוד ביישום התכנית האסטרטגית שלנו לקיצור מוטת השליטה שלנו ולמיקוד בערים מרכזיות צפופות אוכלוסין תוך טיוב תיק הנכסים, כמו גם סיום החשיפה שלנו לכלכלה הרוסית הסובלת מאי וודאות. מכירה זו תייצר לנו תזרים מזומנים חופשי נוסף שישמש אותנו לצורך הקטנת החוב הפיננסי בחברה, תקטין עלויות ותסייע במיקוד מאמצינו להשבחת וקידום נכסינו האחרים במרכזים המטרופוליטניים בהם אנו מרוכזים. אנו ממשיכים לפעול למכירת נכסים נוספים שאינם נכסי ליבה וכפי שדיווחנו לאחרונה אנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן מתקדם למכירת שני נכסים נוספים באירופה ובברזיל בהיקף של כ-850 מיליון שקל נוספים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully