וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים בין משרד הבינוי והשיכון ורמ"י להרחבת העיר ביתר עלית

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 11:30

השבוע נפגש רה"ע ביתר עילית עם שר הבינוי והשיכון ובכירים נוספים, בהם ינקי קווינט מנכ"ל רמ"י בנוגע להרחבת העיר ביתר עילית. שר הבינוי והשיכון הודיע כי יפעל להרחבת העיר "בכל כוחו"

סגר בביתר עילית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
ביתר עילית. לקראת הרחבה?/ראובן קסטרו

כחלק ממדיניות הממשלה לפיתוח יהודה ושומרון, שיווק קרקעות בישובי יו"ש ותקצוב שדרוג ושיפור התשתיות והתחבורה, מתקיימים בין היתר מגעים להרחבת העיר החרדית ביתר עילית, הממוקמת דרומית מערבית לירושלים על גבול הקו הירוק.

מדיווחים בכל התקשורת החרדית עולה, כי השבוע נפגש ראש עיריית ביתר עילית, הרב מאיר רובינשטיין, עם שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף. בפגישה השתתפו בין היתר מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קווינט, מנהל המחוז גדי מרק וממונה יו"ש יוסי סגל, יועץ השר מוטי בבצ'יק מנכ"ל העירייה, בני שוורץ ובכירים נוספים בעיריית ביתר עילית.

בפגישה הודיע שר הבינוי והשיכון כי "יפעל בכל כוחו כדי לקדם בנייה נוספת של יחידות דיור בעיר לטובת הציבור החרדי כולו".

בפגישה עלו בין היתר פניות למשרד הבינוי והשיכון להסיר חסמים לבנייה של עוד אלפי יחידות דיור בעיר שיסייעו בפתרון מצוקת הדיור במגזר החרדי. לעניין השיווקים, הופנתה פניה לרמ"י להאיץ את השיווקים, ביןהיתר כיוון שבאזור זה כל בנייה אורכת זמן משום שהיא מחייבת אישורי ממשלה והמנהל האזרחי.

לפני מספר שבועות אישרה הממשלה את שיווקם של כ-1,600 יחידות דיור בביתר עילית. מדובר בבנייה בהיקף של כ-773 שאושרו בגבעה א' בעיר ועוד 830 דירות בגבעה א' שישווקו על-ידי משרד הבינוי והשיכון.

נציין כי, מכרז אחרון שיצא בביתר עילית היה במרס 2022 לבנייה של 50 יחידות דיור. המחיר נסגר במחיר של כמיליון שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח. נכון להיום דירה בביתר עילית נמכרת במחיר ממוצע של 2.5 מיליון שקל, לפי מחיר של כ-25,000 שקל למ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully