וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר פרויקט ענק של אאורה בנתניה: הריסה של 392 דירות ובנייה של 1,550

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 14:20

מדובר במגה פרויקט הגדול ביותר של החברה בהתחדשות עירונית עם צפי הכנסות של כ-3 מיליארד שקלים. במסגרתו יוקמו 1,558 יח"ד חדשות, כ-11,000 מ"ר שטחים למסחר ותעסוקה, מבני ציבור וקריית חינוך

פרויקט בן צבי אאורה, נתניה. Evolvemedia,
נתניה עולה לגובה עם 1,558 דירות חדשות/Evolvemedia

הוועדה המקומית לתכנון ולבניה נתניה הפועלת כוועדה עצמאית, אישרה להפקדה את התוכנית שהגישה חברת אאורה לביצוע פרויקט פינוי-בינוי בשכונת נאות שקד במערב נתניה.

מדובר בתוכנית ענק המשתרעת על שטח של כ-30 דונם בשכונת נאות שקד כאמור, במתחם הרחובות בן צבי, שמורק, שמחה ארליך וגרינבוים הכוללים 392 דירות. התוכנית מקדמת בנייה של כ-1,558 דירות חדשות בכ-11 בניינים בני 10-40 קומות, כ-11,000 מ"ר שטחים עיקריים למסחר ותעסוקה, מבני ציבור הכוללים קרית חינוך עם בית ספר, גני ילדים ומעונות ופיתוח סביבתי ברמה גבוהה.

פרויקט זה הוא הגדול והמשמעותי של החברה מאז הקמתה וצפוי לכלול הכנסות בסך של 3 מיליארד שקלים, ללא מע"מ. החברה מציינת כי מתוך 392 בעלי הזכויות במתחם, נחתמו הסכמי פינוי בינוי מחייבים על למעלה מ-80% מבעלי הזכויות.

לאור האמור, בכוונת אאורה לפעול באופן מיידי להשלמת התנאים בתוכנית לצורך קידומה למתן תוקף. להערכת הנהלת החברה, קבלת מתן תוקף לתוכנית צפוי להתקבל עד סוף השנה הנוכחית, כך שבכוונת החברה להתחיל בשיווק הפרויקט במחצית השניה של שנת 2024.

שכונת נאות שקד ממוקמת במערב נתניה ותחומה בין הרחובות שמחה ארליך בצפון, אריה מוצקין ממערב, יצחק גרינבוים בדרום ושדרות בן צבי ממזרח. השכונה נמצאת במרחק נסיעה קצר מאזור התעשייה פולג ופארק שיאים בו פועלות חברות מהמובילות בארץ דוגמת טבע, אלביט, סלקום וחברות טכנולוגיה ותעשיה. השכונה נהנית מנגישות גבוהה לצירי תנועה ראשיים, לרבות תחנת רכבת בית יהושע ותחנת רכבת באזור התעשייה קריית ספיר.

יצויין כי הוועדה המקומית בנתניה הינה ועדה עצמאית ובסמכותה לאשר את התוכנית ללא צורך באישור הועדה מחוזית.

את אאורה ליוו עו"ד דוד ג'והן ואיה חכמון ממשרד עו"ד בן-צור קורב, משרד כנען שנהב אדריכלים יחד עם שחר לולב אדריכלים. את הדיירים הותיקים מלווה עו"ד אילן גלזר ממשרד אילן גלזר ושות'.

לדברי יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים באאורה, "הפרויקט בנתניה הוא הפרויקט הגדול, המקיף והמגוון ביותר של אאורה ומסתמן שהוא פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול ביותר בישראל כיום. אנו מתכננים ויוזמים בנתניה שכונת ענק מודרנית המשלבת 11 מגדלי מגורים יוקרתיים ומפוארים עם מעטפת עירונית של שטחי מסחר ותעסוקה המשלימים את הפרויקט וכן פארק ירוק רחב ידיים לרווחת התושבים. הפרויקט האטרקטיבי ממוקם בלב העיר נתניה ואף נהנה מהיותו במרחק הליכה מחוף הים.
אני רוצה להודות לעיריית נתניה, בהובלתה של ראשת העיר, מרים פיירברג-איכר, לארז טל, מהנדס העיר והדס מדליה, ראש מנהלת התחדשות עירונית בעיר שיחדיו מקדמים, מחדשים ומחזקים את נתניה כעיר נופש המציעה איכות חיים גבוהה עבור הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור. אני משוכנע כי איכות הפרויקט, היקפו ותכנונו המוקפד יהפכו אותו לאבן שואבת של מרכז העיר המתחדש".

אאורה היא אחת החברות הגדולות והמובילות בהתחדשות עירונית שגם נבחרה למקום הראשון במדד התחדשות עירונית זו השנה השביעית ברציפות. לאחרונה דיווחה אאורה על הסכם אסטרטגי עם הפניקס להעמדת הון עצמי ל-5 פרויקטים של אאורה, כך שבמימוש מלא של ההסכם צפויה להעמיד הפניקס לאאורה הון עצמי בסך כולל של 600 מיליון שקל לפרויקטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully