וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב חג הפסח: ענף השיפוצים חוטף מכה אנושה

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 15:24

רגע לפני חג הפסח - "חג השיפוצים", התאחדות קבלני השיפוצים חושפת סקר מקיף בנושא העדפות השיפוצים של הישראלים. הסקר מתאר ענף במשבר הרושם ירידה בהזמנות עבודה. האם קייים קשר בין זה לרפורמה? יו"ר התאחדות השיפוצים: "המצב מזכיר לי תקופה בעתות משבר"

שיפוץ חדר אמבטיה. ShutterStock
חדר רחצה - המועדף ביותר לשיפוץ/ShutterStock

ערב חג הפסח המתממש ובא, התאחדות קבלני השיפוצים חושפת היום (יום ג') סקר שערכה, ממנו עולה פגיעה קשה בענף השיפוצים הישראלי.

המציאות, כך עולה מהסקר, אינה מעודדת. אם בשנה שעברה נרשמה עלייה בשיעור של למעלה מ-25% לקראת חג הפסח, השנה על-פי הערכות נרשמה ירידה עשרות אחוזים. למעלה מ-40% מקבלני השיפוצים דיווחו על ירידה בשיעור של 25% בשיפוצים ולמעלה מ-36% דיווחו על ירידה של 50% בהזמנות שיפוצים ועבודות לקראת חג הפסח.

כשנשאלו קבלני השיפוצים אם הירידה פגיעה מקורה בין היתר במחאות הפוליטיות שפוקדות את המדינה בחודשים האחרונים למעלה מ-59% השיבו תשובה חיובית חד משמעית. "בשונה משנים עברו בהן ענף השיפוצים רשם פריחה של עשרות אחוזים בחג הפסח, השנה אנו מדווחים על ירידה של עשרות אחוזים, פיטורי עובדים עצירה ודחיית עבודות", אומר ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים. "המצב היום בענף, רגע לפני חג הפסח מזכיר לי עתות משבר, סבבי לחימה וקורונה".

הקשר בין שיפוצים ליוקר המחייה

סקר התאחדות קבלני השיפוצים מתקיים מדי שנה, לקראת "חג השיפוצים" - חג הפסח, במסגרתו קבלני השיפוצים בישראל עונים על השאלות החמות בענף. במסגרת הסקר נשאלו 817 קבלני שיפוצים רשומים בישראל אשר ענו על שלל הסוגיות הבוערות.

הסקר בדק את הקשר בין העליה ביוקר המחייה ועליית הריבית, לביקושים בשיפוצים של דירות יד שנייה והעלייה בבקשות לשינוי חדרים פנימי בבית, במקום מעבר לדירה חדשה? התשובות לשתי השאלות היו ברורות כאשר למעלה מ-40% מקבלני השיפוצים השיבו בחיוב, מה שמעיד כי אנשים מעדיפים לשפץ את ביתם ולשנות את מספר החדרים במקום לעבור לדירה חדשה.

נושא נוסף שהצטרף השנה לסקר עסק בשאלת רעידות האדמה, כאשר קבלני השיפוצים נשאלו מה מבקשים הישראלים לבדוק בעקבות רעידות האדמה באזורי הסיכון? במקרה זה הדעות חלוקות: כמעט 30% מהישראלים ביקשו לבדוק אופציה לחיזוק המבנה, כ-28% ביקשו לבצע תיקונים פנימיים וטיפול בסדקים שנוצרו בעקבות רעשי האדמה, כ-21% ביקשו לבצע בדיקות קונסטרוקציה וקצת יותר מ-19% ביקשו לבדוק הוספת ממ"ד.

בנוסף, בדקה התאחדות קבלני השיפוצים את העלות הממוצעת של שיפוץ דירה בישראל על-פי שני פרמטרים: שיפוץ ממוצע לזוג בישראל ושיפוץ ממוצע למשפחה המונה 3-4 נפשות.

בשאלה על עלות השיפוץ הממוצעת לזוג בישראל הדעות חלוקות, כאשר את מיטב תשומת הלב תפס הנתון של למעלה מ-34% מהזוגות בישראל עורכים שיפוץ שנע בין 50-100 אלף שקל, זאת לעומת משפחות עם כמות נפשות שלא עולה על 4, שם, על-פי הסקר 31% מהקבלנים מעריכים שעלות השיפוץ נאמדת בין 125-200 אלף שקל.

טרנדים של שיפוץ

מהן הבקשות המוזרות ביותר שהגיעו לפתח דלתם של קבלני השיפוצים בשנה החולפת? חלקו השני של הסקר עסק בטרנדים החמים בענף, כגון, החדר המבוקש, בית חכם, חיפויים, שיפוצי חוץ וגם איך השפיעו רעידות האדמה על החשש של הישראלים באזורי הסיכון.

בגזרת הטרנדים זו שנה נוספת בה החדר המבוקש ביותר לשיפוץ על-ידי הישראלים הינו חדר הרחצה עם למעלה מ-43%. מיד אחריו מגיע אזור המטבח עם קרוב ל-24%, אחריהם חדר השינה עם קצת יותר מ20% ובסיום חדר הילדים עם קצת יותר מ12%.

חיפויים - עם יוקר המחייה מגיעים גם הפתרונות היצירתיים שתופסים תאוצה בשנים האחרונות הלוא הם החיפויים. בשנים האחרונות הישראלים בוחרים בפיתרונות החיפויים השונים לקירות, מטבחים, לחידוש לעיצוב ומה לא, על פי הסקר של התאחדות קבלני השיפוצים החיפוי המבוקש ביותר לפסח על-ידי הישראלים הינו חיפוי הבריקים המפורסם עם למעלה מ-33%. מיד אחריו חיפוי הבטון עם קצת יותר מ-28%, חיפוי העץ עם 23% וחיפויי הטפטים סוגרים את הרשימה עם כמעט 15%.

צבע - עם בוא האביב ישראלים אוהבים לחדש את הבית עם צבע ובעקבות זו גם נבדק הצבע המבוקש ביותר על-ידי ישראלים לקראת הפסח הקרוב. את המקום הראשון הצפוי תופס הצבע הלבן עם למעלה מ-51%, כאשר מיד אחריו תופס את המקום השני צבע השמנת עם קצת יותר מ-24%, אחריו מגיע הצבע האפור עם 19% ואת הרשימה של ארבעת המבוקשים סוגר צבע התכלת עם קצת יותר מ-5%.

חצר - מהבית, יוצאים החוצה עם המשך עליית הביקושים לשיפוצי חוץ שחזרו אלינו בסערה בזמן הקורונה. גם השנה חידוש הדק\ריצוף תופס את המקום הראשון עם קצת יותר מ-45% בביקושים. מיד אחריו מגיעות הפרגולות לקראת הקיץ עם כמעט 31% ואת הרשימה סוגרים מטבחי החוץ עם 13.5% והכנות לבריכות\ג'קוזי עם קצת יותר מ-6%.

בית חכם - את נושא הטרנדים בעיצוב סוגרת השאלה שהצטרפה לסקרי ההתאחדות בשנים האחרונות עם עליית הדרישה לטכנולוגיות ביתיות ובית חכם כאשר קבלני השיפוצים מעידים על כך שאין שינוי מהותי (56%) בדרישות הישראלים להפיכת הבית לבית חכם יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"הצחקתם אותנו" - הבקשות ההזויות של הישראלים

  • ועם כל המצב המתוח במדינה, בהתאחדות קבלני השיפוצים בחרו להוסיף שאלת בונוס לסקר השנתי והיא - הבקשות המוזרות וההזויות ביותר שנתקלו בהם קבלני השיפוצים מול הישראלים. לא תאמינו:
  • קבלן שיפוצים מהדרום כי באחד המושבים בדרום הארץ ביקש ממנו אחד מבעלי השטח לבדוק את האפשרות להקים מקלט אטומי בבית.
  • קבלן שיפוצים מאזור השרון סיפר על אישה מבוגרת שביקשה להפוך את חדר השירותים של האורחים בבית ל "מזווה לאוכל" מכיוון שהחדר לא מנוצל לטענתה.
  • קבלן שיפוצים מאזור חיפה סיפר כי במעמד חתימת החוזה גילה כי הלקוח מבקש להוסיף סעיף כי שיפוץ בסך של 100,000 שקל יחולק למספר תשלומים שווים בפריסה של 10 שנים!!!
  • שיפוצניק ממרכז הארץ סיפר כי בדירת 4 חדרים של זוג + ילד בתל אביב, ביקשו ההורים להקים מתקני נינג'ה קטנים בחדר הארונות של ההורים.
  • קבלן אילתי סיפר על החזון של אחד מלקוחותיו להקים אולם קולנוע ביתי עם מסך גדול בחדר השירותים והמקלחת כדי שיוכל להתפנק ולברוח מהילדים.
ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים. ינאי דיטש,
ערן סיב. ענף במשבר/ינאי דיטש

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב מסכם ואומר כי, "מהסקר השנה ניתן ללמוד שאנחנו כמו גופים רבים במדינה נמצאים במשבר. עם בתקופות של לפני חג הפסח התרגלנו לעליות חדות בביקושים ובעבודה, השנה בפסח הזה אנו נאלצים להתמודד עם פיטורי עובדים, עצירת עבודות, מחסור בהזמנות וקשיים כלכליים".

עוד הוסיף סיב כי: "ענף השיפוצים עובר תהפוכות מאז הקורונה והפסח הזה אנחנו למדים שאחרי שנתיים שחשבנו שהענף חזר לשגרה מלאה, שהדרך עוד ארוכה. במהלך השנים למדנו על בשרנו כי הענף מושפע מאוד מהמצב במדינה וניכר מאוד מהסקר כי המחאות הפוליטיות ויוקר המחייה משפיעים ישירות על הלקוח הישראלי ועל קבלן השיפוצים. זה הזמן לאחל חג פסח שמח לכל בית ישראל. עם סיום החג נתכנס ונחשוב על פעולות וצעדים על מנת להחזיר את הענף חזרה למסלול הנכון עד לסיום השנה הקלנדרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully